شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 65754
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

سامانه صفا برای خانواده طلاب راه اندازی می شود

قم نيوز : مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: امسال قصد داریم، سامانه صفا را برای خانواده طلاب راه اندازی کنیم که علاوه بر این برنامه های ارتباط رسانه ای را خواهیم داشت تا مشکلات خانواده طلاب از این طریق پیگیری شود.
سامانه صفا برای خانواده طلاب راه اندازی می شود
سامانه صفا برای خانواده طلاب راه اندازی می شود
 به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین صادق جباری، مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه در نخستین همایش تابستانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  که در اردوگاه دشت بهشت قم برگزار شد، گزارشی از فعالیت های و اقدامات این اداره کل ارائه کرد.

 وی افزود: امروز مهم ترین عنصر جامعه طلبه ها هستند و امور دینی و معنوی مردم در جامعه برعهده روحانیت نهاده شده است. اگر این عنصر دچار آسیب شود، آیا می تواند به وظیفه خود به خوبی عمل کند؟

 حجت الاسلام جباری خاطر نشان کرد: اگر فرزندان ما طلبه ها که کار فرهنگی انجام می دهیم، آسیب پذیر باشند، نباید دغدغه داشته باشیم؟ چرا ارگانی مشخص نشده و دغدغه ای نسبت به این مباحث فرهنگی صورت نگرفته است.

 وی ادامه داد: چندین سال است که با حکم و تاکید رهبر معظم انقلاب، این وظیفه به عهده مرکز خدمات محول شده است و 6 سال است که نسبت به مسائل فرهنگی و ارائه خدمات به طلاب اقداماتی را آغاز کرده است.

 مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: وضعیت موجود امروز ما با وضعیت مطلوب بسیار فاصله دارد، اما همه تلاشمان را می کنیم که به وضعیت مطلوب نزدیک تر شویم.

 وی ادامه داد: اولین عنصر فرهنگی خانواده طلاب است، به خانواده های خودمان توجه خاص و جدی کنیم، تا دچار آسیب های اجتماعی که در فضای مجازی بیداد می کند، نشویم.

 حجت الاسلام و جباری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در مرکز خدمات حوزه، جامعه مخاطب ما خانواده طلاب هستند به طوری که در سال 91  برنامه تجلیل از ممتازان را در سراسر کشور آغاز کردیم و این آمار به 4 هزار نفر رسید، اما سال 96، این آمار به40 هزار نفر افزایش یافت. البته شاخص های ارزیابی را افزایش دادیم و با همه اینها آمار ممتازان نیز افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

 وی با بیان اینکه اگر خانواده طلاب موفق باشند در بحث تبلغ، منبر، تدریس و تحصیل هم موفق خواهند بود، افزود: خوشبختانه آثاری که از برنامه های فرهنگی برای خانواده طلاب در مرکز خدمات شاهد بودیم، بسیار غافلگیرانه است.

 این مقام مسئول، برگزاری برنامه های قرآنی، مشاوره تحصیلی، روانشناسی، و سایر موضوعات فرهنگی را از دیگر برنامه های مرکز خدمات برای خانواده های طلاب عنوان کرد و گفت: اردوهای تابستانی را راه اندازی کردیم که یکی از نتایج آن تحول روحی و معنوی بسیار زیاد در فرزندان خانواده طلاب بود.

 وی تصریح کرد: امسال قصد داریم، سامانه صفا را برای خانواده طلاب راه اندازی کنیم که علاوه بر این برنامه های ارتباط رسانه ای را خواهیم داشت تا مشکلات خانواده طلاب از این طریق پیگیری شود.

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdcgtu93.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما