يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 65804
منبع : خبرگزاری فارس
در دیدار اعضای ستاد دهه کرامت با امام جمعه قم مطرح شد

برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی در کشور در دهه کرامت

قم نيوز : در جلسه ستاد دهه کرامت برنامه‌های دستگاه های مختلف دولتی و نهادهای مردمی در خصوص بزرگداشت دهه کرامت مطرح شد.
برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی در کشور در دهه کرامت/ لزوم خودداری مدیران از انجام امور تشریفاتی
برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی در کشور در دهه کرامت/ لزوم خودداری مدیران از انجام امور تشریفاتی
به گزارش قم نیوز اعضای ستاد ملی دهه کرامت کشور ظهر امروز با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سالن محراب کریمه اهل بیت(س) دیدار کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فخرالدین صابری در ابتدای این دیدار با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: محوریت این برنامه‌ها با سبک زندگی و خانواده است و شاهد برنامه‌های سخنرانی با موضوع سیره زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه در ادارات کل میراث فرهنگی خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز ادامه داد: پیشنهاد تخفیف 15 تا 50 درصدی واحدهای اقامتی در دهه کرامت در شهرهای قم مشهد و شیراز را دادیم تا به صورت ویژه به زائران خدمت رسانی شود، همچنین بنای هزار و 570 امامزاده در میراث فرهنگی ثبت شده است و امکان برگزاری نمایشگاه‌هایی در مزار امامزادگان وجود دارد.

 

برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی در دهه کرامت

وی افزود: صنایع دستی جزو کالاهای داخلی است و قصد داریم که بازارچه‌هایی را به مناسبت دهه کرامت برای عرضه این کالاها در سراسر کشور داشته باشیم.

صابری در پایان خاطرنشان کرد: امکان عفو زندانیان واجد شرایط در ایام دهه کرامت توسط قوه قضائیه وجود دارد تا مردم با عفو و گذشت ائمه معصومین(ع) آشنا شوند.

محمود رضا برازش مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در ادامه این دیدار با اشاره به ویژگی‌های دهه کرامت اظهار کرد: این دهه نهادینه شده است و سازمان‌ها و ارگان های مختلف پس از پایان دهه کرامت برای برگزاری این دهه اعلام آمادگی می‌کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته برنامه ریزی برای برگزاری دهه کرامت در سراسر کشور و جهان شروع شد، به عنوان مثال 300 هزار نفر در جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) و 120 هزار نفر در جشنواره نقاشی رضوی شرکت کردند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) افزود: برنامه‌های مختلفی در سراسر جهان برای بزرگداشت دهه کرامت با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جامعه المصطفی برگزار خواهد شد، این برنامه‌ها انعکاس زیادی در رسانه های استانی و ملی داشتند.

 

برگزاری جشن دهه کرامت در شهر مرو ترکمنستان

برازش، شهر مرو را یکی از محل‌های برگزاری برنامه‌های جشن دهه کرامت در ترکمنستان دانست و تصریح کرد: خادمان حرم امام رضا(ع) در این برنامه مشارکت خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم تا هر چه بیشتر برنامه‌های دهه کرامت در کشور به صورت مردمی برگزار شود.

 

افتتاح 4 پروژه شاخص شهرداری قم در دهه کرامت

ابراهیم معتمدی قائم مقام شهردار قم در بخش دیگری از دیدار با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری قم اظهار کرد: تعدادی از این پروژه‌ها به خصوص چهار پروژه شاخص در ایام دهه کرامت توسط شهرداری قم افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین آذین بندی شهر قم با همکاری مساجد در شهرداری قم در ایام دهه کرامت صورت می‌گیرد، امسال برنامه‌های دهه کرامت بهتر از سال گذشته در این شهر برگزار خواهد شد.

قائم مقام شهردار قم افزود: شهرداری آمادگی دارد که بسترهای لازم برای فعالیت‌های رسانه ملی در ایام دهه کرامت در شهر قم را فراهم کند.

 

بهجت آفرینی در برگزاری دهه کرامت

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله ارزانی در ادامه دیدار با اشاره به ویژگی‌های شورای ستاد دهه کرامت اظهار کرد: این ستاد وارد دومین دهه فعالیت خود می‌شود و سه هدف اصلی معرفت افزایی، بهجت آفرینی و نشاط آفرینی و خدمت گذاری را در ستاد دنبال می‌کنیم.

رییس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دغدغه‌های فروانی در خصوص آسیب‌های اجتماعی دارند و در این برنامه‌های دهه کرامت به این مساله توجه خواهد شد.

 

لزوم دوری از امور تشریفاتی در برنامه‌های دهه کرامت

آیت‌الله سید محمد سعیدی در بخش پایانی دیدار با اشاره به استمرار کارهای خوب در جامعه اظهار کرد: برخی از برنامه‌های پیام خاصی ندارند و به همین دلیل استمرار پیدا نمی‌کنند، اما برخی از برنامه‌ها دارای پیام هستند و تقاضا برای استمرار آن‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات در خصوص ائمه معصومین(ع) مورد رضایت اهل بیت(ع) است، براساس روایات رحمت الهی شامل کسانی می‌شود که یاد ائمه معصومین(ع) را احیا کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: اهل بیت(ع) از ما شیعیان می‌خواهند که جریان ساز باشیم، اگر بخواهیم چیزی جریانی بشود؛ باید مردمی باشد، دستگاه‌های دولتی تنها بسترسازی کنند و اصل مردم باشد و ولای مردم در چنین برنامه‌هایی نسبت به اهل بیت(ع) افزایش پیدا کند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به هدف از داشتن محبت اهل بیت(ع) اظهار کرد: باید خروجی محافل مذهبی تبعیت مردم از اهل بیت(ع) باشد، اگر کسی نسبت به ولایت ائمه معصومین(ع) التزام عملی نداشته باشد، در روز قیامت حسرت می‌خورد.

وی ادامه داد: همان طوری که شیاطین با امپراتوری رسانه ای خود، زشتی‌ها را تبلیغ می‌کنند، ما نیز باید به دنبال ترویج خوبی‌ها در ایام دهه کرامت باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه‌های دهه کرامت از امور تشریفاتی و هزینه‌های غیرضروری خودداری شود، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) به ایران مهاجرت کردند و ما باید شیوه آن‌ها را ادامه بدهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc04qe.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما