دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 65824
منبع : خبرگزاری ايرنا

شهید آیت الله صدوقی؛ محورانقلاب ؛یارمحرومان

قم نيوز : شهید بزرگی که در تمام صحنه های انقلاب حضور داشت و یار و مددکار گرفتاران و مستمندان بود و وقت عزیزش صرف پیروزی اسلام و رفع مشکلات انقلاب می شد و برای خدمت به خلق و انقلاب سر از پا نمی شناخت...بخشی از پیام حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت شهادت آیت الله محمد صدوقی بود که در 11تیرماه 1361 صادرشد.
شهید آیت الله صدوقی؛ محورانقلاب ؛یارمحرومان
شهید آیت الله صدوقی؛ محورانقلاب ؛یارمحرومان
به گزارش قم نیوز رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای در وصف ویژگی های شهید صدوقی فرموده است:این عالم ربانی که یکی از ارکان اسلام و بانیان انقلاب اسلامی بود با مبارزات خود در دوره اختناق و مقاومتش در برابر دشمن و با ایثار و فداکاری اش پس از انقلاب و حضورش در همه صحنه های حساس و سازنده ؛ سند افتخاری برای جامعه روحانیت و نمونه ای از یک عالم مبارز و مجاهداسلام بود!

محور انقلاب ؛ خدمتگزاری متعهد برای اسلام؛ فقیهی فداکار؛ سرپرستی دانشمند؛ در صف مقدم برای دستگیری خلق خدا؛ حاضر درتمام صحنه های انقلاب؛ یار و مددکار گرفتاران و مستمندان و محرومان ؛ پیش قدم در خدمات بهداشتی درمانی وعمرانی ؛رسیدگی و کمک به بیماران ؛یاری رسانی به حادثه دیدگان سیل و زلزله زدگان نمونه هایی ازخصوصیات این شهید عزیز و بزرگوار نام برده اند.

شخصیت اخلاقی ،دینی ،انقلابی،مردمی؛ اجتماعی، سیاسی و علمی ایشان برای همگان بارزبود. صداقت ،سادگی، اخلاص ، پاکی ، حُسن خُلق، شجاعت و شهامت، هوش و درایت ،ایثار و جاذبه شهید آیت الله صدوقی زبانزد مردم می باشد.
سی و هفت سال پیش در روز یازدهم ماه تیر سال 1361 خورشیدی برابر با جمعه دهم ماه مبارک رمضان سال 1402 قمری حضرت آیت الله صدوقی نماینده حضرت امام خمینی و امام جمعه یزد بعد از اقامه نماز جمعه در مسجد ملا اسماعیل شهر یزد به دست منافقان کوردل به فوز عظمای شهادت نائل شد.

شهید آیت الله صدوقی از خواص و یاران با بصیرت صراط مستقیم‌ انقلاب اسلامی بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی است که در زمان مظلومیت و غربت انقلاب اسلامی و شروع نهضت امام ره ؛ درخط مقدم پشتیبانی از ولایت فقیه فداکاری می کردوحقیقتا سراز پا نمی شناخت.

روحیه انقلابی ؛جهادی ؛پیش گامی دراقدام به موقع ؛تواضع ومتانت شهید آیت الله صدوقی الگویی همیشگی است.
خانه اش مأمن و ملجأ و مرجع انقلابیون و نیز محرومین بود .حضور فعال شخصیت ایشان دردوران شکل گیری و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در صحنه ها و میدان های خطر و پس از آن در ابتدای سال های پیروزی انقلاب اسلامی و درمیان رزمندگان وجبهه های نبرد حق علیه باطل مانند حضور درعملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر برای همیشه مثال زدنی و ماندگار است. او از یاران صدیق و وفادار به حضرت امام خمینی و انقلاب اسلامی بود و در این مسیر نورانی با رفتار و گفتارش جهاد مالی و جانی را باورداشت. و می توانیم اظهار کنیم که از مخلّصین درگاه الهی قرار گرفته بود.
درنگاه بلندمعنوی وانسان ساز شهید آیت الله صدوقی ؛شهادت را آرزووعاشق بودوازمرگ درراه خدا استقبال می کردوبه دشمنان ومنافقین فرمود: به فرض که مرا ترورکردیدچه می شود؟! مرغابی را از آب می ترسانید؟!

باید بگوییم ایشان از مصادیق آیه 23 سوره احزاب شمرده می شود: که در میان مومنان مردانی هستند که بر عهدی که با خدابسته اند صادقانه ایستاده اند. و البته معتقد هستیم که فوز عظیم شهادت پاداش صدقشان است.

در هفته حقوق بشر آمریکایی باید بیش از هر زمان ؛ یادآور جنایات ضد بشری دولت آمریکا در ایران و جهان باشیم و گرامی داشت یاد و خاطره شهید حضرت آیت الله محمد صدوقی از شهدای عزیز محراب که با حمایت و تشویق حامیان منافقین انجام شد در بازخوانی جنایات و خیانت های آمریکا می باشد. و به درستی حضرت امام خمینی عظیم الشأن رحمت الله علیه ؛آمریکا را تروریست بالذات دولتی معرفی کرده که سرتاسر جهان را به آتش کشیده است.!

برگی از زندگی از زبان خود شهید زمان حضور در قم ، 'پس از فوت آیت الله حائری (موسس حوزه علمیه قم درسال ۱۳۱۵ خورشیدی)قسمت عمده ای ازکارهای حوزه به دوش ما افتاد و علاوه بر تولیت مدارس ؛تقسیم شهریه های طلاب زیرنظر بنده بود؛ تدریس هم داشتم و حداقل چهار پنج درس می گفتم وبه درس آقایان آیت الله خوانساری ؛آیت الله حجت وآیت الله بروجردی می رفتم ،در اطراف قم هم مقداری زراعت داشتم. آن وقت حافظه من معروف بود و وقتی که ۱۰هزار نفر طلبه شهریه می گرفتند من دفتر و دستکی در موقع پرداخت نداشتم . هر کسی که شهریه می گرفت در خاطرم بود و دیگر احتیاجی نبود که اسم و مبلغ را بنویسم و شب که به منزل می رفتم به هرکسی هرچه داده بودم یادداشت می کردم!'
بخشی از خدمات آموزشی و درمانی شهید عزیز در قم عبارتنداز ، بنیان گذار بنیاد علمی آموزشی وفرهنگی صدوق واقع در ۴۵ متری شهید آیت الله صدوقی (زنبیل آباد).. هنرستان پسرانه در خیابان ۴۵متری صدوق ... ازبانیان اولیه درمانگاه قرآن وعترت.

مناسب است در این فرصت از یادگار ایشان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی صدوقی یادکنیم .وی از سال ۱۳۶۷ تا سال ۱۳۹۰در سمت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد افتخار داشت و به حق درسهای بی شماری از پدر بزرگوارش آموخت و در کارنامه اش فعالیتهای با برکتی در عرصه های اجتماعی ؛دینی؛فرهنگی ؛آموزشی ؛ عمرانی و درمانی بهداشتی ثبت شده است. آن مرحوم در روز۱۱ تیرماه سال ۱۳۹۰ هم زمان با سال روز شهادت پدر عزیزش به ملکوت اعلی پیوست و به سوی حضرت دوست شتافت.
*معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم
انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdceev8p.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما