دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 65840
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مطرح شد

برنامه ریزی برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری/ کسری 60 مگاوات برق در قم

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، مشکلات واحدهای تولیدی استان مطرح و برای حل مشکلات راهکارهایی ارائه شد.
برنامه ریزی برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری/ کسری 60 مگاوات برق در قم
برنامه ریزی برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری/ کسری 60 مگاوات برق در قم
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

مهرداد غضنفری در این جلسه با اشاره به لزوم ساماندهی واحدهای تولیدی بدون مجوز استان قم اظهار کرد: برخی از این واحدها تولیدی ندارند، اما در عین حال مصرف انرژی دارند و فرار مالیاتی هم انجام می‌دهند، باید این واحدها هر چه زودتر در استان قم ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: باید مدیرکل راه آهن استان قم در خصوص عدم تخصیص بودجه پنج میلیارد تومانی برای اتصال راه آهن به منطقه ویژه سلفچگان پاسخگو باشد، همچنین باید اختیار خاموشی برق در استان قم به استان واگذار شود.

 

برنامه ریزی برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: اخیرا سفر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور را به استان داشتیم و وارد مدار شدن واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال جدید و تدوین سند اشتغال استان قم برای او جالب بود. رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید داشت که نتایج نظارت بر واحدهای تولید در طرح رونق تولید در رسانه های استانی و ملی پخش شود.

غضنفری با اشاره به سند سرمایه گذاری و اشتغال استان قم اظهار کرد: با اجرای این سند به دنبال رساندن نرخ بیکاری استان به نرخ تک رقمی هستیم، این کار شدنی است و در گرو همکاری سیستم بانکی است.

وی ادامه داد: جلسات کمیسیون بانک‌های استان قم باید به صورت ماهیانه به صورت چرخشی در بانک‌های استان برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: روز چهارشنبه هفته جاری زمان برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان است و احتمال شرکت معاون رئیس جمهور در جلسه است، باید وضعیت عملکرد سند اشتغال و موانع پیشروی تحقق سند در آن جلسه بیان شود.

 

تثبیت 2904 شغل در واحدهای تولیدی قم

محمود سیجانی در ادامه جلسه با اشاره به برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم اظهار کرد: در سال جاری تاکنون 11 جلسه این ستاد برگزار شده و این جلسات 159 مصوبه داشته و در سال جاری 88 مصوبه ستاد انجام، 58 مصوبه در دست اجرا و پنج مصوبه نیز انجام نشده است.

وی ادامه داد: تاکنون از 61 واحد تولیدی در استان قم که تسهیلات طرح رونق تولید را دریافت کردند، بازدید صورت گرفته است و این واحدها 111 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند که این تسهیلات موجب ایجاد 134 شغل جدید و تثبیت دو هزار و 904 شغل دیگر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: توافق شده است که آموزش در ساختمان فنی و حرفه ای در شهرک صنعتی شکوهیه به صورت مشترک توسط سازمان فنی و حرفه ای و شرکت شهرک‌های صنعتی صورت بگیرد.

 

*شرکت شهرک های صنعتی زیان ده است

امیر طیبی نژاد در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت درآمد شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم اظهار کرد: این شرکت یک شرکت زیان دهنده است، هزینه ایجاد پست های جدید برق در شهرک‌های صنعتی بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان است و به همین دلیل هزینه ای از صنعت گران در هنگام تقاضای ظرفیت برق جدید اخذ می‌شود.

مدیرعامل شرکت شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ادامه داد: حجم زیادی کالای قابل حمل از شهرک صنعتی شکوهیه توسط راه آهن وجود دارد و مشاور در ماه گذشته محل مشخص برای احداث ایستگاه راه آهن را مشخص کرده است. زیرسازی خط راه آهن در شهرک بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی است و راه آهن روسازی این خط راه آهن را انجام می‌دهد.

 

کسری 60 مگاوات برق در استان قم

مهدی آهنین پنجه نیز در ادامه جلسه در خصوص وضعیت مصرف برق کشور اظهار کرد: مصرف برق کشور نزدیک به 60 هزار مگاوات است، مصرف تولید نیروگاه‌های برقابی ایران در وضعیت کنونی به جای 10 هزار مگاوات، چهار هزار مگاوات است و هم اکنون نزدیک به 6 هزار مگاوات کسری برق در کشور داریم که در پی آن خاموشی به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: پست 230 کیلووات شهرک صنعتی شکوهیه آماده است، اما به علت وضعیت کنونی کمبود برق، تامین برق آن پست در وضعیت کنونی ممکن نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: با توجه به مصرف برق مردم، تصمیم‌های قطع برق گرفته میشود. قطعی برق در قم در اختیار استان نیست و از خود مرکز صورت می‌گیرد. پیک مصرف برق در ساعت 16 است و بیشترین قطع برق در این ساعت صورت می‌گیرد.

آهنین پنجه با اشاره به میزان قطعی برق در استان قم اظهار کرد: سهمیه قطعی برق در این استان با توجه به پیک مصرف، حداکثر 60 مگاوات تعیین شده است و به دنبال گرفتن اختیار در زمینه قطعی برق هستیم تا قطعی برق براساس برنامه قبلی و براساس اولویت در استان صورت بگیرد.

 

*آموزش اصناف در استان قم

احمد عطار نیا در بخش پایانی جلسه، یکی از اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای را آموزش اصناف دانست و تصریح کرد: استان قم رتبه دوم را در کشور در زمینه آموزش اصناف کسب کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم در پایان خاطرنشان کرد: ساختمان آموزشی این اداره کل در شهرک صنعتی شکوهیه، سال ها پیش به صورت رسمی افتتاح شد و هیچ گاه در این سال ها، این ساختمان تعطیل نشد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccx4qe.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما