دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : 65842
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم مطرح شد

حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف / بزرگ ترین منکر سلب اعتماد مردم از نظام است

قم نيوز : در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، وضعیت اجرای این دو فریضه الهی در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف / بزرگ ترین منکر سلب اعتماد مردم از نظام است
حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف / بزرگ ترین منکر سلب اعتماد مردم از نظام است
به گزارش قم نیوز جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم ظهر امروز در سالن محراب حضرت معصومه(س) برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: کسانی که در راه تثبیت معروف و از بین رفتن منکر گام برمی‌دارند، براساس روایات جانشینان خدا و رسول اکرم(ص) هستند.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) خودشان به تنهایی یک امت بودند و یک تحول بزرگ را ایجاد کردند، حضرت ابراهیم یک امت در برابر بت پرستان بود و او مکتب توحید را در عصر خود زنده کرد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: مسلمانی که نهی از منکر نمی‌کند، مومن ضعیف است و پایدار ماندن دین به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد، اگر امر به معروف و نهی از منکر صورت نگیرد، دین پایدار نمی‌ماند.
 
*گستره وسیع معروف در  جامعه
آشتیانی با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: این شهر یک شهر مهاجرپذیر و زائرپذیر است، شهر قم موقعیت خاص خود را دارد و باید مدیران و دستگاه قضایی از آمرین به معروف و نهی از منکر در این شهر حمایت کنند.
وی ادامه داد: معروف و منکر گستره زیادی دارد و باید در هر کدام از ادارات یک شورای امر به معروف و نهی از منکر به وجود بیاید.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم خاطرنشان کرد: باید آموزش‌هایی به آمرین به معروف وناهیان از منکر در استان داده شود، همچنین هیأت اندیشه ورز هم در قم تشکیل می‌شود تا برنامه‌ها در زمینه امر به معروف و نهی یکدست باشد.
 
*حفظ نظام اسلامی بزرگ ترین معروف است
سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب‌(ع) استان قم در ادامه جلسه با اشاره به گستره معروف اظهار کرد: براساس بیان مقام معظم رهبری، ایجاد و حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف است، دشمن به دنبال تدارک فتنه ای بزرگ تر از فتنه دی 96 است.
وی ادامه داد: سطح مطالبات امر به معروف و نهی از منکر باید بالا برود و صرفا نباید تنها به بدحجابی منحصر شود، باید مدیران به مطالبات مردم پاسخ بدهند تا این مطالبات به اعتراض در جامعه منجر نشود.
 
بزرگترین منکر سلب اعتماد مردم از نظام است
حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به ضرورت حفظ نظام اسلامی اظهار کرد: بزرگ ترین منکر، چیزی است که به نظام اسلامی ضربه بزند، سلب اعتماد مردم از نظام اسلامی، بزرگ ترین منکر است.
وی ادامه داد: باید آسیب‌هایی که به اعتقاد و اعتماد مردم ضربه می‌زند، شناسایی شود، پشتوانه نظام اسلامی، مردم هستند، سقوط نظام الزاما سقوط فیزیکی نیست، بلکه ازبین رفتن هویت آن است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مباحث در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به کلیات منحصر باشد، هم اکنون گسترش فساد و بی حجابی به صورت سازماندهی شده انجام می‌شود.
ذوالنور با اشاره به اولویت بندی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این مساله نباید تنها منحصر به برخورد با حجاب باشد، اما نباید هم در این خصوص اغماض و در این خصوص عقب نشینی شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح کلیات در خصوص امر به معروف و نهی از منکر باید به نتیجه عملی در جامعه منجر شود.
 
*لزوم انجام امر به معروف و نهی از منکر به صورت برنامه ریزی شده
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در ادامه جلسه با اشاره به تبعات فراموشی امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: اکثر معضلاتی که در جامعه داریم، به این دلیل است که امر به معروف و نهی از منکر انجام ندادیم، چنین کاری البته نیازمند برنامه و دوری از روزمرگی است.
وی ادامه داد: شهر قم نیازمند فضای سبز بیشتری است، مردم این شهر به تفرجگاه‌هایی نیاز دارند و زیرساخت‌های شهر قم نیازمند تقویت است، کمبود بوستان برای این شهر مشکل به وجود آورده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: همه باید در صحنه باشیم و به نیازهای مشروع مردم توجه داشته باشیم. سپس برنامه امر به معروف و نهی از منکر را به صورت برنامه ریزی شده و براساس احکام انجام بدهیم.
حمید رضا شیخ الاسلام در بخش دیگری از جلسه با اشاره به ضرورت اولویت بندی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: باید در این خصوص اولویت بندی داشته باشیم و سهم هر دستگاهی در این خصوص مشخص شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: سهم مردم در خصوص برنامه‌های اجتماعی باید داده شود و گرنه در این برنامه‌ها به نتیجه نخواهیم رسید، محیط هم اکنون بیشترین تاثیر را در شخصیت انسان دارد.
مقام معظم رهبری الگوی مجسم هستند
آیت‌الله سید محمد سعیدی با اشاره به ضرورت الگوگیری از مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان یک الگوی مجسم برای ما هستند و باید از رفتارهای رهبر معظم انقلاب در رعایت حدود الگو بگیریم.
وی ادامه داد: باید جایگاه قانونی شورای امر به معروف و نهی از منکر به صورت کامل مشخص شود تا بدانیم که آیا این شورا یک شورای اجرایی است یا خیر، قانون در این زمینه باید برای اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود و باید رویه واحدی در زمینه اجرای قانون داشته باشیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: نظارت بر حسن اجرای کار در شورای امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد، همچنین مباحث کلی با راهکارهای اجرایی در این شورا مطرح خواهد شد.
انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcewv8p.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما