سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : 65861
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم:

احداث شهربازی در قم بدون رفع تنگناهای اداری امکان پذیر نیست

قم نيوز : رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم با بیان این که هیچ کس برای سرمایه گذاری جهت ساخت شهربازی در قم رغبت نمی کند، گفت: احداث شهربازی در این شهر بدون رفع تنگناهای اداری ایجاد شده برای سرمایه گذاران امکان پذیر نیست.
احداث شهربازی در قم بدون رفع تنگناهای اداری امکان پذیر نیست
احداث شهربازی در قم بدون رفع تنگناهای اداری امکان پذیر نیست
به گزارش قم نیوز سید مجتبی سبحانی ثابت عصر دوشنبه پیش از برگزاری جلسه رسمی شورای شهر در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: در حالی که شهربازی مهمترین ابزار برای جذب توریست و بالا بردن مدت اقامت مسافر است، حتی یک شهربازی نیز در قم وجود ندارد.
وی با اذعان به این که طرح ساخت شهربازی در بوستان های علوی و غدیر به دلیل مشکلات پیش آمده با پیمانکار، لغو و متوقف شده است، افزود: شهربازی میدان 72 تن نیز تعطیل شده و این در شرایطی است که حتی کوچکترین شهرهای کشور برای ایجاد جاذبه در خود شهربازی های شاخصی دارند.

سبحانی ثابت با اذعان به این که سرمایه گذارانی که تمایل به احداث شهربازی در قم دارند به دلیل وجود موانع اداری از این اقدام پشیمان می شوند، افزود: شهرداری قم باید ضمن رعایت مسائل قانونی تدبیری اتخاد کند تا شهربازی در این شهر احداث شود، چراکه این مساله یکی از نقاط قوت جذب توریست است، از این رو باید از سود صرف نظر نموده و هزینه های بیشتری را انجام دهیم تا با حمایت از چند سرمایه گذار تمایل سرمایه گذاری در قم را در دیگران نیز ایجاد کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سرانه فضای سبز در این شهر 17 متر مربع است گفت: این در حالی است که سرانه فضای سبز استاندارد 30 متر مربع می باشد.

وی با بیان این که این مساله باید با توجه به شرایط اقلیمی قم تحقیق و بررسی شود، افزود: کم آبی و شوری آب قم مانع بزرگی برای رساندن سرانه یاد شده به میزان استاندارد است، چراکه در برخی بوستان ها آبیاری درختان با استفاده از آب شور به سستی خاک منجر شده است‌.
وی همچنین با اشاره به بودجه 18530 میلیارد ریالی سال 97 شهرداری قم و پیش بینی ردیفی برای توسعه فضای سبز افزود: در این بودجه احداث 32 بوستان، تکمیل 8 بوستان و بهسازی 24 بوستان مد نظر قرار گرفته و کل بوستان های قم نیز 322 مورد است.
سبحانی ثابت با بیان این که 320 میلیارد ریال معادل 1.7 کل بودجه سال جاری به تملک فضای سبز اختصاص پیدا کرده است، افزود: برای ایمن سازی بوستان ها نیز حدود 90 میلیارد ریال برابر با 48 دهم درصد بودجه پیش بینی شده است.

عضو شورای شهر قم 30 میلیارد ریال از این بودجه را برای احداث آب نما و حدود 230 میلیارد ریال معادل 1.7 درصد بودجه را نیز برای شبکه آب خام، قطره ای، بارانی و مخازن ذخیره آب عنوان کرد و گفت: رقم مورد نظر برای احداث، تکمیل و توسعه بوستان ها نیز یک هزار و 150 میلیارد ریال برابر با 6.23 درصد کل بودجه، و 370 میلیارد ریال یعنی حدود 2 درصد کل بودجه نیز متعلق به واگذاری و نظارت فضای سبز است.
وی با اشاره به آخرین وضعیت شهرک های اقماری سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری قم از جمله صنوف و خدمات خودرویی، افزود: کل قطعه های شهرک صنوف 1603 قطعه است که تاکنون 978 قطعه آن واگذار شده است.

احداث شهرک صنوف قم در سال 69 در کیلومتر 15 جاده قدیم قم - تهران آغاز و پس از دو دهه وقفه در کار، توسعه و بهره برداری از آن از سال 89 با تعیین مدیریت از سوی شهرداری، کار انتقال و همچنین جانمایی برخی از صنوف و مشاغل پر خطر قم به این شهرک آغاز شد.
وی با بیان اینکه 86 قطعه شهرک صنوف برای سرمایه گذار است، افزود: این شهرک در حال حاضر دارای80 درصد پیشرفت فیزیکی است و برای آن از سوی هیات امنای اتحادیه آهن فروشان 200میلیارد ریال و از طرف شهرداری نیز700 میلیارد ریال جهت ایجاد روشنایی و ساخت جدول، پست گاز و آسفالت هزینه شده است.

وی راه آهن اندازی بخش آهن فروشان شهرک صنوف را نیازمند حدود 100 تا 150میلیارد ریال اعتبار دانست و افزود: راه اندازی بخش درب و پنجره سازان نیز به 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سبحانی ثابت با بیان این که بر اساس اخطار شهرداری مناطق هشت گانه باید همه صنوف مزاحم اعم از آهن فروشان، درب و پنجره سازان و مکانیکی ها محل کار خود را به شهرک ایجاد شده انتقال دهند، افزود: علاوه بر شهرک صنوف شهرک خدمات خودرویی نیز از دیگر شهرک های سازمان میادین است که با تکمیل و راه اندازی آن تحول بزرگی در خدمات و اقدام هایی مانند خرید و فروش و تعمیر و نگهداری خودرو انجام می شود‌.

شهرک خودرویی قم با زیربنای 150 هزار مترمربع در راستای اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها در بلوار شهید رجایی و در مجاورت میدان میوه و تره بار قم در حال احداث است.
وی زمان بهره برداری کامل از شهرک خدمات خودرویی را پایان سال 97 دانست و افزود: وجود مراکز خدمات خودرویی در معابر و در مجاورت منازل مسکونی اعتراض شدید بیشتر مردم را در پی داشته است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcfycdv.w6dtvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما