سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 65870
منبع : روابط عمومي استانداري قم
استاندار قم در بازديد از كارگاه آموزشي آشنايي معلمين با مهارت هاي زندگي:

آموزش از اركان مهم پيشگيري است/ لزوم توانمند سازي جوانان در مقابل آسيب هاي اجتماعي

قم نيوز : استاندار قم در بازديد از كارگاه آموزشي آشنايي معلمان ابتدايي با مهارت هاي زندگي درناحيه 3 آموزش و پرورش استان قم با بيان اين كه آموزش از اركان مهم پيشگيري است بر لزوم توانمند سازي جوانان در مقابل آسيب هاي اجتماعي تأكيد كرد.
آموزش از اركان مهم پيشگيري است/ لزوم توانمند سازي جوانان در مقابل آسيب هاي اجتماعي
آموزش از اركان مهم پيشگيري است/ لزوم توانمند سازي جوانان در مقابل آسيب هاي اجتماعي
به گزارش قم نیوز سيد مهدي صادقي استاندار قم در بازديد از كارگاه آموزشي آشنايي معلمان ابتدايي با مهارت هاي زندگي در محل ناحيه 3 آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهميت آموزش در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به ويژه اعتياد اظهار كرد: نقش معلمين در امر فرهنگ سازي و پيشگيري از اعتياد يك نقش مهم، سازنده و تعيين كننده است.

وي با تأكيد بر لزوم آگاهي بخشي به جامعه در برابر بزه هاي اجتماعي، عدم اطلاع و شناخت كافي را يكي از دلايل مهم گرفتار شدن در اين آسيب ها عنوان و خاطرنشان كرد : برگزاري اين گونه كارگاه هاي آموزشي مي تواند زمينه را براي افزايش آگاهي هاي عمومي نسبت به خطرات و پيامدهاي اعتياد و ديگر آسيب هاي اجتماعي فراهم نمايد.

استاندار قم همچنين توانمند سازي جوانان را مهم ترين و مؤثرترين راهكار مقابله با آسيب هاي اجتماعي برشمرد و گفت: براي مقاوم سازي جوانان در برابر خطرات و آسيبب هاي مختلف از جمله اعتياد، چاره اي جز آگاه سازي و توانمند كردن آنان وجود ندارد.

صادقي با بيان اين كه عليرغم همه اقدامات، آمار اعتياد در كشور رو به افزايش است، بر لزوم اثر بخش كردن فعاليت هاي عرصه پيشگيري تأكيد كرد و افزود: در اين زمينه بايد يك بسيج عمومي در جامعه شكل گرفته و همه براي توانمند ساختن جوانان تلاش نمايند.

وي خواستار توجه جدي به مقوله آموزش و پيشگيري در امر مبازره با مواد مخدر شد و گفت: صرف هزينه در اين بخش نه تنها ضروري است بلكه نوعي سرمايه گذاري محسوب مي شود.

شايان ذكر است اين كارگاه توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و با همكاري اداره كل آموزش و پرورش استان برگزار مي گردد.



انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcfxcdv.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما