سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 65891
منبع : خبرگزاری فارس
طی نشستی با حضور تولیت حرم مطرح شد

برنامه ریزی آستان کریمه اهل‌بیت(س) برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز زائران اربعین

قم نيوز : آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از اکنون با برگزاری نشستی با حضور تولیت و معاونان این آستان برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز زائران اربعین در موکب حرم مطهر، تلاش خود را آغاز کرده است.
برنامه ریزی آستان کریمه اهل‌بیت(س) برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز زائران اربعین
برنامه ریزی آستان کریمه اهل‌بیت(س) برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز زائران اربعین
به گزارش قم نیوز مسؤولان و خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ظهر امروز در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت این آستان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه این موکب طی سه سال اخیر فعالیت‌های مختلفی را در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی دنبال کرده است، اظهار کرد: فعالیت‌های این موکب بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و خدمات فراوانی با استفاده از ظرفیت خادمان ارائه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی اضافه کرد: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب موکب خدمات خود را در خارج از مرزهای ایران اسلامی توسعه داد و مراجع تقلید نسبت به برپایی این موکب حمایت‌های معنوی مطلوبی داشته‌اند.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم های مذهبی، پاسخ‌گویی به شبهات، ارتباط‌گیری با اعتاب مقدس و علمای عراق، فراهم‌سازی بستر مورد نیاز برای فعالیت رسانه‌ها، اعزام سفیران کریمه به مواکب دیگر و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف برای کودکان از جمله فعالیت‌های فرهنگی موکب حرم مطهر بوده است.

وی با بیان اینکه موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در میان مواکب جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است، مطرح کرد: این موکب علاوه بر ارائه خدمات رفاهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز اهتمام ویژه داشته است.

 

*توزیع 153 هزار پرس غذا در موکب

همچنین، معاون پشتیبانی و منابع انسانی آستان بانوی کرامت با بیان اینکه 305 نفر در سال گذشته برای ارائه خدمت به زائران اربعین به کشور عراق اعزام شدند، اظهار کرد: 86 نفر از آن‌ها کارمند و 138 نفر نیز خادم افتخاری بودند و 65 نفر از نیروهای شهرداری و 16 نفر از نیروهای شرکتی نیز خادمان حرم را همراهی کردند.

حسین سامیان با اشاره به اینکه سال گذشته ساماندهی و اعزام خادمان موکب با محوریت معاونت منابع انسانی دنبال شد، اضافه کرد: در مهمانسرای موکب بالغ بر 153 هزار و 700 پرس غذا و 45 هزار قرص نان در میان زائران توزیع شد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: در حوزه پشتیبانی و مالی هزینه‌های موکب با مشارکت خیرین تامین شده است.

وی از ارائه خدمات مختلف در بخش فناوری پشتیبانی از جمله اینترنت مورد نیاز خادمان و زائران یاد کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا امسال با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز خدمات خود را در این حوزه توسعه دهیم.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه طی سه ماه اخیر هماهنگی‌های مختلفی برای آماده‌سازی زیرساخت‌های موکب حرم مطهر انجام شده است، اظهار کرد: کمبودهای موکب و زیرساخت‌های مورد نیاز شناسایی‌شده است.

هادی محمودنژاد اضافه کرد: در تامین تأسیسات برق و بخش مکانیکی نیز مشکلاتی داشته که رفع آن‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم، اکنون به دنبال رفع مشکلات هستیم تا در اربعین مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی از جابه‌جایی موتورخانه موکب یاد کرد و گفت: طی دو هفته اخیر مقدمات لازم برای رفع کمبود فضاهای خدماتی از جمله  50 چشمه سرویس بهداشتی و حمام فراهم شده است و کار اجرایی از هفته آینده دنبال می‌شود.

محمودنژاد با اشاره به اینکه در حوزه خدمات‌رسانی به زائران پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، عنوان کرد: امیدواریم با تعریف وظایف و کنترل نیروهای مورد نیاز  بتوانیم اربعین متفاوتی را رقم بزنیم.

 

*کمبود نیرو در بخش بانوان موکب

همچنین، مسئول واحد فرهنگی خواهران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه حضور بانوان باید در موکب امسال پررنگ‌تر باشد، اظهار کرد: موکب‌های مختلف در مسیر اربعین حسینی خدمات رفاهی را در اختیار زائران قرار می‌دهد اما وجه تمایز آستان مقدس پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی است.

مریم شهبازی خاطرنشان کرد: کمبود نیرو در دو سال گذشته در بخش بانوان از اجرای گسترده برنامه‌ها جلوگیری کرده است که امیدواریم با افزایش نیروهای این بخش بتوانیم به نتایج قابل توجهی برسیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizvaq.t1aw32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما