سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 6593

جدایی ملت‌های ایران و مصر نباید بیش از این ادامه یابد

قم نيوز : قم نیوز: عضو کمیسیون روابط خارجی مصر گفت: جدایی میان ملت‌های بزرگ ایران و مصر نباید بیش از این ادامه یابد و ما خواستار تعامل بیشتر هستیم.
جدایی ملت‌های ایران و مصر نباید بیش از این ادامه یابد
به گزارش قم نیوز، نصرالدین شریف عبدالعاطی پیش از ظهر امروز در دیدار هیئت سیاسی مذهبی کشور مصر با برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تشکر از استقبال اعضای جامعه مدرسین و دیگر مراکز جمهوری اسلامی از این هیئت اظهار کرد: بر اساس یک ضرب‌المثل مصری، با پول می‌توان خانه‌ها را خرید اما نمی‌توان خانواده‌ها را خریداری کرد و سلامت جامعه نیز قابل خریداری نیست.

وی افزود: دموکراسی و مجلس شورا وسیله‌ای برای رسیدن به آزادی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هستند.

این نماینده مجلس مصر با بیان اینکه ابزارهای موجود در این زمینه با توجه به کشورهای مختلف، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، گفت: جامعه مصر در طول تاریخ، دارای تنوع قومیتی و ملیتی گسترده‌ای بوده است که به عنوان ثروت‌ها و منابع این کشور محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه مصر از دیرباز به عنوان ملتی با فرهنگ و متمدن در جامعه جهانی حضور داشتند که مردم آن همزیستی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر داشته و این مسئله در قرآن کریم نیز مورد تاکید واقع شده است.

عضو کمیسیون روابط خارجی مصر با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) عنوان داشت: زمانی که فرعون با اطرافیان خود به منظور برخورد با این پیامبر الهی مشورت می‌کند، آنها اظهار می‌کنند که باید ساحران را جمع کرد و حضرت موسی(ع) را با جادو از بین ببرند و این امر نشان‌دهنده تفاوت‌های فکری در جامعه مصر از دیر باز تاکنون است زیرا مشاوران فرعون نظری مبنی بر قتل پیامبر خدا نداشتند.

وی ادامه داد: با وجود این، در داستان حضرت ابراهیم(ع) و نمرود دیده می‌شود که مشاوران و اطرافیان پادشاه خواهان آتش زدن و کشتن پیامبر خدا بودند.

این نماینده مجلس مصر با تاکید بر تعامل میان مردم مصر و ایران گفت: جدایی میان این دو ملت بزرگ نباید بیش از این ادامه یابد و ما خواستار تعامل بیشتر در این زمینه هستیم.

عبدالعاطی تصریح کرد: ایران سرزمینی متمدن است که به وسیله اندیشمندان خود، موجب تأثیرگذاری بر فرهنگ اسلامی و جهانی شده و دانشمندان این کشور، از جمله بزرگ‌ترین علمای دنیا بوده‌اند و امیدواریم که ارتباط میان دو ملت ایران و مصر مجدداً برقرار شده و مردم هر دو کشور از این ارتباط بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.o8pbjh8nx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما