کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون شهردار قم:

رشد ۳ هزار درصدی درآمد شهرداری قم طی ۱۰ سال گذشته

خبرگزاری مهر , 13 تير 1397 ساعت 16:30

معاون برنامه‌ریزی شهرداری قم با اشاره به رشد سه هزار درصدی درآمد شهرداری قم در ۱۰ سال گذشته، افزود: برای افزایش درآمدها سعی کردیم مشارکت بخش خصوصی را افزایش دهیم.


به گزارش قم نیوز محسن رنجبر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که قبل از ظهر چهارشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به طراحی برنامه قم ۱۴۰۰ توسط شهرداری قم اظهار کرد: در طراحی این برنامه منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داشتیم.

وی با اشاره به رشد سه هزار درصدی در درآمد شهرداری قم در ۱۰ سال گذشته افزود: برای افزایش درآمدها سعی کردیم مشارکت بخش خصوصی را افزایش دهیم و در پروژه‌های مشارکتی، زمین و پروانه را از سوی شهرداری تأمین کنیم.

معاون شهردار قم با اشاره به بودجه دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم در سال گذشته گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در اهداف یازده گانه در سال گذشته برنامه‌ریزی شده بود.

وی افزود: ۸۶۶ پروژه در قسمت‌های مختلف در مناطق مختلف سرمایه‌گذاری شد و سعی کردیم در مناطق محروم سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم.

رنجبر با اشاره به خروجی عملیاتی بودجه سال گذشته اظهار کرد: تملک ۵۳ هزار متر مربع فضای سبز و توسعه فضای سبز جنگلی به میزان یک میلیون متر مربع از جمله اقدامات صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: همچنین توسعه فضای سبز تفرجگاهی به میزان ۶۸ هزار متر مربع صورت گرفت که یک دهم متر مربع به سرانه اضافه شد.

معاون شهردار قم تصریح کرد: شبکه معابر اصلی و فرعی هفت دهم متر مربع به صورت سرانه به شهر قم اضافه شده و پیاده‌رو هم ۹ صدم متر مربع اضافه شده است.

وی اظهار داشت: سال ۹۳ هزینه عمرانی شهر قم ۳۲۴ میلیارد تومان بود که این در سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان شد.

وی افزود: عدد واقعی عمرانی هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سال گذشته بود و به لحاظ بودجه‌ای ۸۰ درصد برنامه انجام شده است.

رنجبر با اشاره به اهمیت بهره‌وری در عملکرد شهرداری قم ادامه داد: درصد بودجه جاری محقق شده به کل بودجه محقق شده هر سال پایین‌تر آمده و درصد بودجه عمرانی اضافه شده است.

وی با اشاره به افزایش بهره‌برداری استفاده از آب در شهرداری قم گفت: کاهش سرانه تولید پسماند در شهر قم اتفاق افتاده است و از طرفی میزان تفکیک از مبدأ بالا برده‌ایم و از هفت تن در روز بعد از سه سال به ۷۰ تن در روز رسیدیم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 65933

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65933/رشد-۳-هزار-درصدی-درآمد-شهرداری-قم-طی-۱۰-سال-گذشته

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir