شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 66054
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس پارک علم و فناوری قم:

گروه‌های ارتباط دانشگاه و صنعت دچار بحران هویت هستند

قم نيوز : رئیس پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه میان دانشگاه و صنعت ارتباط شکل نگرفته است، گفت: هیچکدام از برنامه‌های ایجاد ارتباط میان صنعتگران و دانشگاهیان به هویت و رسمیت واقعی نرسیده است.
گروه‌های ارتباط دانشگاه و صنعت دچار بحران هویت هستند
گروه‌های ارتباط دانشگاه و صنعت دچار بحران هویت هستند
به گزارش قم نیوز سید حسین اخوان علوی با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه سابقه ۲۰ ساله در کشور دارد، اظهار کرد: شاید اولین اقدام در این زمینه ایجاد کانون‌های صنعت و دانشگاه در معاونت علمی ریاست جمهوری باشد.

وی با تأکید بر اینکه کانون‌های صنعت و دانشگاه بر اساس استعداد و توانمندی‌های هر شهر شکل گرفت، افزود: واقعیت این است هر اقدامی که در راستای ارتباط میان صنعت و دانشگاه ایجاد شده است در نهایت بی‌نتیجه و حداقل کم نتیجه باقی مانده است.

ناکارآمدی دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه کارگروه‌ها و کانون‌های ارتباط صنعت و دانشگاه بدنه و عملکرد مؤثر و متعادلی ندارد، گفت: با این حال چگونه باید انتظار داشته باشیم که این دو مؤلفه ناهمگن میان صنعتگران و اهالی دانشگاه همکاری و تعادل ایجاد کند.

وی از عملکرد ضعیف دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه استان انتقاد کرد و گفت: با این اوصاف آیا باید از کارگروه صنعت و دانشگاه استان قم که کمتر از یک سال عمر دارد انتظار معجزه و تغییرات اساسی داشته باشیم.

اخوان علوی افزود: لازم است کارگروه صنعت و دانشگاه همراه و همیار کانون‌های ارتباط صنعت با دانشگاه باشند تا نتیجه این هم‌افزایی به نفع دانشگاه‌ها تمام شود.

انتقاد از نبود نظام پژوهش و فناوری

وی با تأکید بر اینکه جامعه دانشگاهی باید به فکر رفع مشکلات لاینحل بخش صنعت و تولید باشد اضافه کرد: وگرنه به خودی خود جامعه صنعتی نیازی به حضور و همکاری با بخش دانشگاهی ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم بر هویت بخشی و شفافیت عملکرد و تبیین شرح وظایف و ترسیم اهداف بلند کارگروه صنعت و دانشگاه تأکید کرد و گفت: واقعیت این است که مدیران ارشد استان باید به وجود و عملکرد این کارگروه رسمیت بخشند تا بتواند مؤثر و فعال عمل کند.

وی با اشاره به اینکه سیر تاریخی نظام پژوهش و فناوری در استان با وجود عمر ۲۰ ساله توالی و تداوم و جامعیت ندارد، افزود: واقعیت این است که برنامه‌های پژوهش و فناوری همیشه به صورت پراکنده و نو به نو و جزیره‌ای ایجاد شده و تداوم انتقال تجربه نداشته‌ایم و جالب این است که بسیاری از سازمان‌های استان هم مدعی مدیریت نظام پژوهش و فناوری هستند.

اخوان علوی با تأکید بر اینکه دشمن با تمام امکانات و قدرت علیه نظام اسلامی قد علم کرده است، گفت: همه ما باید واقعاً درک کنیم که در حال حاضر در شرایط جنگ با دشمن هستیم و باید توان مقابله با توطئه‌های آنها را داشته باشیم.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcaywni.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما