کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۹۵ درصد از تسهیلات استان قم در مسیر تولید و اشتغال مصرف‌ شده است

خبرگزاری تسنیم , 20 تير 1397 ساعت 10:46

معاون استاندار قم گفت: با ضریب بالای ۹۵ درصد می‌توان ادعا کرد که بسته‌های اختصاص داده‌شده در زمینهٔ رونق تولید در مسیر تولید و اشتغال مولد مصرف‌شده است.


به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: توسعه اشتغال پایدار اولویت مهم استان قم در مسئله اشتغال است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات در قالب برنامه اشتغال فراگیر توسط بانک ملت خاطرنشان کرد: باید قبل از مکاتبه این دستورالعمل به بانک ملت جزئیات اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر بررسی و مشکلات احتمالی برطرف می‌شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: اگر بانک‌ها در مسئله اشتغال مانند تسهیلات رونق تولید همکاری بیشتری داشته‌اند وضعیت اشتغال در استان بهتر از حالت کنونی می‌شود.

غضنفری با تأکید بر بسته‌های اقتصادی مختلف ابلاغی توسط دولت تأکید کرد: بسته‌های ابلاغی اشتغال در استان‌های مختلف شرایط و ویژگی‌های مختلف داشته و نرخ و بهره تسهیلات انحا با یکدیگر متفاوت است.

وی با اشاره به اعتبارات پرداخت‌شده در زمینهٔ اشتغال استان ابراز کرد: در سه ماه نخست سال جاری درمجموع 23 میلیارد تومان در مسئله اشتغال پرداخت‌شده که رقم قابل‌قبولی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با بیان ضرورت تفویض اختیار استانی در مسئله رسته‌های شغلی در قم عنوان کرد: باید مانند اشتغال فراگیر اختیار رسته‌های اولویت‌دار نیز به مسئولان استانی تفویض داده شود تا شکل ایجاد اشتغال در استان در ریل منطقی و طبیعی خود قرار گیرد.

غضنفری دریافت تسهیلات شناور را منوط به جذب سهمیه‌های ابلاغی دانست و ادامه داد: مسئولان اداره کل روستایی استانداری  باید در زمینهٔ جذب 202 میلیارد تومان ابلاغی برای اشتغال روستایی را در زمان‌بندی‌های انجام‌شده انجام دهند تا امکان دریافت تسهیلات شناور ممکن شود.

وی تأکید کرد: کمیته نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مسیر مصرف تسهیلات رونق تولید را بررسی کرده با ضریب بالای 95 درصد می‌توان ادعا کرد که بسته‌های اختصاص داده‌شده در مسیر افزایش تولید و اشتغال مولد مصرف‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های اقتصادی استان در زمان‌بندی‌های پیش‌بینی‌شده بیان کرد: فعل‌وانفعالات اقتصادی و بسته‌های در نظر گرفته در زمان‌بندی‌های پیش‌بینی‌شده قابل تحقق بوده و باید در فرایندهای زمانی موردنظر انجام شود.

وی با تأکید بر تفویض اختیار 30 درصدی کمیته فنی استان در مسئله اشتغال خاطرنشان کرد: کمیته فنی تا سقف 30 درصد جابه‌جایی‌های دستگاهی را می‌توانند انجام دهند، بانک‌های دیگر باید از رویه بانک سینا در پرداخت تسهیلات اشتغال تبعیت کنند.

فرماندار قم نیز با اشاره به اهمیت مسئله اشتغال روستایی ادامه داد: اشتغال روستایی در نوع خود یکی از پایدارترین انواع اشتغال‌های ایجادشده در قم بوده که باید از آن حمایت شود.

رضا سیار تصریح کرد: اشتغال روستایی می‌تواند در زمینهٔ مهاجرت معکوس و ثبات در روستاهای استان نقش بسزایی داشته باشد بنابراین نباید باسیاست‌های سخت‌گیرانه از توسعه اشتغال در روستاها جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/ 138


کد مطلب: 66238

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66238/۹۵-درصد-تسهیلات-استان-قم-مسیر-تولید-اشتغال-مصرف-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir