کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون شهردار قم:

270 دستگاه اتوبوس‌های شهری قم در مرز فرسودگی قرار دارند

روابط عمومی شهرداری قم , 20 تير 1397 ساعت 10:53

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: متأسفانه سن ناوگان اتوبوسرانی شهر قم در حال حاضر در مرز 8 سال قرار دارد، استاندارد عمر یک اتوبوس 10 سال است.


به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با اشاره به وضعیت عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر قم، اظهار کرد: متأسفانه سن ناوگان اتوبوسرانی شهر قم در حال حاضر در مرز 8 سال قرار دارد، استاندارد عمر یک اتوبوس 10 سال است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر اینکه افزایش عمر ناوگان اتوبوسرانی و رسیدن به سن فرسودگی روند خدمات‌رسانی شهری را دچار مشکل و حجم آلایندگی‌های هوا افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: قیمت خرید اتوبوس نسبت به آخرین باری که شهرداری از دولت در سال 88 با یارانه 82.5 درصدی اتوبوس خریداری کرده است بیش از 6 برابر افزایش پیدا کرده است.

ذاکریان اذعان کرد: در حال حاضر شهرداری برای خرید هر دستگاه اتوبوس باید اعتباری بالغ‌بر 600 میلیون تومان هزینه کند که این رقم کاملاً از توان تمام شهرداری‌ها خارج است.

وی با بیان اینکه طرحی از جانب دولت مبنی بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ارائه‌شده که هنوز به شهرداری‌ها ابلاغ نشده است، اظهار کرد: اگر دولت یارانه‌ای به شهرداری‌ها برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه اتوبوسرانی اختصاص ندهد شهرداری به‌هیچ‌ عنوان توان و قدرت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را ندارد، دولت از انتهای سال 87 یارانه‌های سازمان اتوبوسرانی را به‌صورت کامل قطع کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر 320 دستگاه اتوبوس عمومی در سطح شهر قم مشغول خدمت‌رسانی است، گفت: از این ‌بین 50 دستگاه را اتوبوس‌های نو با ضریب استاندارد یورو 4 و مابقی اتوبوس‌ها را نوعاً اتوبوس‌هایی با عمر و سن بالا تشکیل می‌دهد.
 


کد مطلب: 66239

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66239/270-دستگاه-اتوبوس-های-شهری-قم-مرز-فرسودگی-قرار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir