کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس مرکز خدمات حوزه:

هم‌افزایی نهادهای حوزوی باعث تسریع در حل مشکلات طلاب می‌شود

خبرگزاری رسانيوز , 20 تير 1397 ساعت 18:01

حجت‌الاسلام‌ ربانی گفت: اگر نهادهای حوزوی در کنار هم باشند و روح همدلی، همراهی و هم‌افزایی داشته باشند مشکلات با سرعت بیشتری حل می‌شوند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ ربانی با حضور در شورای عالی حوزه علمیه خراسان با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرزانه دبیر این شورا دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام‌ ربانی در این دیدار با اشاره به گستره خدمات به گروه‌های مختلف طلاب گفت: مرکز خدمات حسب فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأسیس شده و به طلاب اعم از شیعه، سنی، ایرانی، غیر ایرانی، بردار و خواهر ارائه خدمات می‌کند.

وی با اشاره به رسالت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: مأموریت اصلی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تقویت روحانیت در راستای انجام رسالت‌های حوزوی آن‌هاست.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ادامه داد: نگاه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ارائه خدمات به طلاب، هدفمندانه بوده و بر اساس نقش روحانی در انجام رسالت حوزوی برنامه‌ریزی‌شده است و طلابی که نقش مؤثرتری دارند بیشتر حمایت می‌شوند و این هدفمندی همانند روح در همه ابعاد مرکز حاکم است.

وی افزود: رسالت‌های حوزوی و مأموریت‌های طلبگی اعم از تدریس، تبلیغ، تحصیل و پژوهش دارای مراتبی است و خدمات ارائه‌شده باید متناسب با آن‌ها باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی رسیدگی به امر سلامت و درمان طلاب را یکی از عرصه‌های اصلی خدمت‌رسانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دانست و بیان کرد: در عرصه سلامت و درمان طلاب، علاوه بر حمایت‌های انجام‌شده، سیاست تقدم پیشگیری بر درمان در دستور کار مرکز خدمات است.

وی با تشریح فعالیت‌های مرکز خدمات در حوزه مسکن ادامه داد: در مقوله مسکن، سیاست مرکز خدمات تمرکززدائی طلاب از شهرهای بزرگ است تا با حمایت از مسکن شهرستان‌ها و مناطق محروم، طلاب به شهرستان‌ها مهاجرت کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه حوزه معیشت و توانمندسازی خانواده طلاب را از دیگر عرصه‌های خدمت‌رسانی دانست و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های مختلف در زمینه‌های کارآفرینی برای خانواده طلاب باعث می‌شود با یادگیری حرفه و مشاغل زودبازده کمکی برای معیشت خانواده باشند.

وی ورود به عرصه فرهنگی خانواده طلاب را از دیگر عرصه‌های فعالیت مرکز خدمات دانست و گفت: در سال گذشته نزدیک به 37000 نفر از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب تجلیل شدند که این امر در راستای هویت بخشی به خانواده طلاب بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی در پایان افزایش همکاری‌ها با مرکز مدیریت حوزه را تأثیرگذار دانست و بیان کرد: اگر نهادهای حوزوی در کنار هم باشند و روحیه همدلی، همراهی و هم‌افزایی داشته باشند، مشکلات با سرعت بیشتری حل می‌شوند.

وی افزود: برگزاری جلسات مشترک ماهیانه بین نهادهای حوزوی می‌تواند تا حد زیادی از موازی کاری کاسته و امور را تسهیل کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزانه در این جلسه با اشاره به آسیب‌های پیش روی حوزه و طلاب گفت: مرکز خدمات حوزه باید خدماتش را به سمت آسیب‌های حوزه سوق دهد.

وی خدمت به طلاب و سربازان حضرت ولی‌عصر (عج) را فوق عبادت دانست و افزود: طلاب محروم و مظلوم هستند و ارائه خدمات به طلاب باید متناسب با شرایط زمانه باشد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 66254

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66254/هم-افزایی-نهادهای-حوزوی-باعث-تسریع-حل-مشکلات-طلاب-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir