کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد سطح عالی حوزه مطرح کرد؛

تعطیلات تابستان بهترین فرصت برای جبران کمبودهای تحصیلی

خبرگزاری رسانيوز , 20 تير 1397 ساعت 17:15

حجت الاسلام اسلامی فر فرصت تابستان را بهترین فرصت برای جبران کمبودهایی دانست که طلاب در حوزه علمیه احساس می کنند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی اسلامی فر با اشاره به فرصت های تبلیغی و تحصیلی تعطیلات تابستان اظهار کرد: طلاب باید برای استفاده از فرصت های تعطیلات تابستان استفاده کرده و برای خود برنامه ریزی داشته باشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فرصت های تعطیلات تابستان شامل فرصت های تبلیغی و تحصیلی است که طلاب باید برای هرکدام برنامه خاص خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: از جمله برنامه های علمی و تحصیلی می توان به دوره کردن مباحث درسی در ایام درسی اشاره کرد زیرا بسیاری از مباحث علمی فرّار هستند و از سوی دیگر برخی مباحث مهم به دلیل عدم زمان کافی در ایام تحصیلی، تدریس نمی شوند که طلاب می توانند با استفاده از فرصت تعطیلات تابستان به مطالعه این موراد نیز بپردازند.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که طلاب می توانند کمبودهایی را که در حوزه احساس می کنند در تعطیلات تابستان جبران کنند، ابراز کرد: طلاب می توانند در تعطیلات تابستان به مواردی که در حوزه علمیه به آنها پرداخته نمی شود بپردازند؛ به عنوان مثال طلاب در ایام تعطیلات تابستان می توانند به برخی دانش ها همانند مکالمه انگلیسی یا عربی که در حوزه علمیه به آنها پرداخته نمی شود بپردازند.

وی ادامه داد: حتی برخی مسائل جنبی که اهمیت فراوانی دارند مانند مباحث شبهه شناسی که در حوزه علمیه به آنها کم پرداخته می شود، تعطیلات تابستان بهترین فرصت را در اختیار طلاب قرار می دهد تا به این گونه مباحث بپردازند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به سخنی از شهید مطهری بیان کرد: شهید مطهری می گوید بیشترین بهره من از تعطیلات بوده است البته منظور شهید مطهری تعطیلات در ایام تحصیلی بوده است چه رسد به تعطیلات تابستان که بیش از دو ماه تعطیل است.

وی ادامه داد: امروزه نسبت به تجهیز طلاب به دانش روز همچنین فعالیت های آنها نیاز فراوانی احساس می شود و وسایل تبلیغ نیز آسان شده است؛ به عنوان مثال گرچه ممکن است طلبه ای مسجد یا محله ای برای تبلیغ در اختیار نداشته باشد اما می تواند از فضای مجازی برای تبلیغ دین استفاده کند چنانچه برخی طلاب چنین فعالیت هایی انجام می دهند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 66257

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66257/تعطیلات-تابستان-بهترین-فرصت-جبران-کمبودهای-تحصیلی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir