کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خبر داد

دریافت 366 چکیده در همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه

خبرگزاری فارس , 20 تير 1397 ساعت 22:34

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی از دریافت 366 چکیده مقاله در نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی خبر داد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمود کاویانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی اظهار کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، دانشگاه مذاهب اسلامی، مرکز تحقیقات زن و خانواده، دانشگاه ادیان و مذاهب، حوزه علمیه خواهران و... از جمله نهادهایی هستند که در برگزاری این همایش همکاری دارند.

وی از برگزاری نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) خبر داد و افزود: این همایش روز 24 تیرماه در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با حضور دانش پژوهان، طلاب و محققان شیعه و اهل سنت و با سخنرانی آیت‌الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طبیه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی با اشاره به محورهای این همایش گفت: اصول حاکم، حضور علمی آموزشی زنان در اجتماع، حضور اجتماعی زنان در عرصه‌های نوین، اشتغال و مدیریت اجتماعی زنان، وظایف جامعه و حکومت در قبال خانواده، اسناد بین‌الملل و ملی در حوزه زن و خانواده از منظر فقه مذاهب، آسیب‌ها و راهکارها و جریان‌های فکری معاصر جهان اسلام در حوزه زن و خانواده از جمله محورهای این همایش است.

وی با بیان اینکه پوستر فراخوان این همایش به هفت زبان دنیا مانند عربی، انگلیسی، فرانسه، چینی، روسی و اردو ترجمه شده است گفت: با نمایندگان جامعة المصطفی العالمیه برای مشارکت در برگزاری همایش مذاکراتی صورت گرفته است.

کاویانی با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش عنوان کرد: 366 چکیده مقاله دریافت شده که از این تعداد 295 مقاله ارزیابی شدند و 27 مقاله ممتاز شناخته شد و سه نفر موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

وی از برگزاری دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی روز 24 تیر ماه  امسال خبر داد و افزود: در این همایش طلاب، اساتید، اندیشمندان و محققان حضور دارند و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 66266

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66266/دریافت-366-چکیده-همایش-بین-المللی-جایگاه-زن-خانواده-تحقق-حیات-طیبه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir