کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد شدید نماینده مردم قم از سوء استفاده‌های مالی افراد صاحب نفوذ

خبرگزاری تسنیم , 20 تير 1397 ساعت 19:01

نماینده مردم قم در مجلس گفت: فردی صاحب نفوذ در استان قم ۱۱ میلیارد تومان برای معوقات دانشگاه خصوصی و ۵ میلیارد تومان برای موسسه خیریه خصوصی خود تسهیلات دریافت کرده است.


به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی در جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تسهیلات رونق تولید استان باید در مسیر اشتغال و افزایش تولید مصرف شود.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف کشور در واگذاری تسهیلات رونق تولید در سال‌های گذشته افزود: در مسئله واگذاری تسهیلات در طول مدت دولت‌های قبلی عملکرد کشور مثبت و قابل‌قبول نبوده و تسهیلات  نوعاً در مسیر و هدف تعیین‌شده مصرف نشده است.

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اهمیت اشتغال روستایی گفت: تسهیلات روستایی باید در مسیر هدف‌گذاری‌های صورت گرفته‌شده مصرف شود که نیازمند نظارت مسئولان بانکی و استانی است.

امیرآبادی با انتقاد شدید از برخی سوءاستفاده‌های مالی در استان قم به دلیل موقعیت و جایگاه ویژه اجتماعی تأکید کرد: متأسفانه برخی افراد از تسهیلات اشتغال سوءاستفاده می‌کنند، فردی صاحب نفوذ در استان قم 11 میلیارد تومان برای معوقات دانشگاه خصوصی، 5 میلیارد تومان برای موسسه خیریه خصوصی خود تسهیلات دریافت کرده و در حال حاضر نیز متقاضی دریافت 15 میلیارد تومان تسهیلات برای گاوداری شخصی خود است.

وی با ابراز تأسف از برخی افراد صاحب نفوذ در استان قم ادامه داد: نباید افراد صاحب قدرت و نفوذ از موقعیت خود سوءاستفاده کنند این فرد نباید از منابع اقتصادی استان استفاده نابه جا نکند.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: افکار عمومی دیگر حاضر به پذیریش این قبیل سوءاستفاده‌های مالی نیستند و مردم در شرایط کنونی جامعه نمی‌توانند این قبیل مسائل را تحمل کنند. در سال‌های گذشته تحولی در خصوص بانک‌های دولتی به وجود آمده که باید روند تحولات بانکی با قدرت کنونی خود ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز تأکید کرد: روند معرفی دریافت تسهیلات بانکی نباید کند شود، ملاک موفقیت استانی در مسئله تسهیلات میزان پرداختی و جذب است.

محمدرضا طلایی با اشاره به اهمیت معرفی پرونده‌های دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان بیان کرد: استانی در مسئله جذب تسهیلات روستایی موفق‌تر بوده که دارای پرونده‌های آماده دریافت تسهیلات بیشتری در بین بانک‌های استان باشد.

وی ابراز کرد: دریافت تسهیلات شناور در گرو معرفی و آماده بودن پرونده‌های دریافت تسهیلات ‌نزد بانک‌های عامل است، اصلاح نژاد در زمینهٔ دام‌های واحدهای گاوداری پرواری انجام‌شده و تسهیلات توسعه اشتغال روستایی به این بخش اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: متأسفانه شهر قنوات به دلیل جمعیت بالایی 10 هزار نفر امکان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی را ندارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 66276

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66276/انتقاد-شدید-نماینده-مردم-قم-سوء-استفاده-های-مالی-افراد-صاحب-نفوذ

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir