شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 66382
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

اعتراف وزیر خارجه اسبق فرانسه به حمایت از تروریسم در خاورمیانه

قم نيوز : هوبرت ودرین وزیر امور خارجه اسبق فرانسه در جدیدترین مقاله خود نوشت: متاسفانه آن روز که برخی مسئولین از تروریسم در خاورمیانه حمایت کرده و آن را به عنوان پشتوانه محکم برای حمایت از حقوقشان در آن سوی مرز ها معرفی می‌کردند، فکر آن را نمی‌کردند که روزی همین تروریست های دست نشانده میهمان ناخوانده می‌شوند.
اعتراف وزیر خارجه اسبق فرانسه به حمایت از تروریسم در خاورمیانه
اعتراف وزیر خارجه اسبق فرانسه به حمایت از تروریسم در خاورمیانه
به گزارش قم نیوز هوبرت ودرین وزیر امور خارجه کابینه اولاند رئیس جمهور پیشین فرانسه، طی چند سال اخیر و با کناره گیری کامل از سیاست مشغول تحقیق و پژوهش در مورد چالش های انسانیت که جامعه فرانسه نیز با آنها رو به رو است بوده که چند روز پیش، نتابج تحقیق خود را در کتابی منتشر کرد.

وی در مقاله خود ظهور پدیده اسلام رادیکال را در کنار رویدادهایی همچون اضطراب زیست محیطی، انفجار جمعیت و شوک دیجیتالی، از جمله چالش های خطرناکی ذکر کرده که جامعه بشری و در مقیاس کوچکتر جامعه فرانسه با آنها رو به رو است.

او در بخشی از این مقاله که مرتبط با اسلام است، اینگونه می گوید: من عادت دارم حرف هایم را رک و بی پرده بگویم و امیدوارم این عادت دیرینه موجب رنجش خاطر سایرین نشود، در سال های گذشته چالشی زالو گونه به جان جامعه مدنی فرانسه افتاده و موجب نگرانی و وحشت مردم ما شده به اسم اسلام رادیکال یا اسلام توأمان با تکفیر، که صد البته این امر نتیجه سیاست خارجه غلط سیاستمداران ما در عرصه های بیین الملل است.

* پشیمانی از حمایت از تروریسم

 وی ادامه می دهد: متاسفانه آن روز ها که برخی مسئولین از تروریسم در خاورمیانه حمایت کرده و آن را به عنوان پشتوانه محکم برای حمایت از حقوقشان در آن سوی مرز ها معرفی میکردند؛ فکر آن را نمی‌کردند که روزی همین تروریست‌های دست نشانده میهمان ناخوانده میشوند و با ادعای میزبانی نظم و آسایش جامعه فرانسه را مختل می کنند. بله عقیده اسلام رادیکال امروز، ثمره همان حمایت از تروریسم دیروز است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcewx8p.jh8pvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما