يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 66418
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل بهزیستی قم:

پایگاه اورژانس اجتماعی در منطقه پردیسان افتتاح می‌شود

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم با تأکید بر توسعه خدمات اجتماعی سازمان بهزیستی از افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی در منطقه پردیسان خبر داد.
پایگاه اورژانس اجتماعی در منطقه پردیسان افتتاح می‌شود
پایگاه اورژانس اجتماعی در منطقه پردیسان افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز رضا سلیقه در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان قم برگزار شد، به تأکید بهزیستی بر خدمات اجتماعی در سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: در روزهای پیش رو پایگاه اورژانس اجتماعی پردیسان راه‌اندازی می‌شود تا متقاضیان در محدوده پردیسان بتوانند با سرعت بیشتری از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی بخش جعفریه را به عنوان مکان پیش‌بینی شده سومین پایگاه اورژانس اجتماعی قم نام برد و افزود: ساکنان این مناطق در حال حاضر نیز می‌توانند با شماره ۱۲۳ تماس گرفته و از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند اما با راه‌اندازی پایگاه اجتماعی این خدمات سریع‌تر و با کیفیت بیشتری ارائه خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قم از برگزاری همایش روز دختر در روز پنجشنبه هفته جاری هم خبر داد و تصریح کرد: در این همایش از دختران مراکز بهزیستی تقدیر خواهد شد و همچنین دیدار با خانواده‌های ایثارگران حوزه بهزیستی و غبارروبی مزار شهدا نیز از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی است.

وی سازمان بهزیستی را یک سازمان صرف حمایتی ندانسته و تأکید کرد: در سال‌های اخیر با توجه به رشد آسیب‌های اجتماعی بعد اجتماعی بهزیستی پررنگ‌تر شده است، در بندهای ۵۷ و ۵۸ برنامه ششم توسعه نیز بر این موضوع تأکید شده و سازمان بهزیستی متولی آسیب‌های اجتماعی شناخته شده است.

۲۲ هزار معلول و ۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی قم هستند

سلیقه با اشاره به افراد تحت حمایت بهزیستی در استان قم این آمار را رو به افزایش خواند و گفت: ۲۲ هزار معلول و ۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی هستند که این آمار حدود ۱۰۰ هزار خانوار را تشکیل می‌دهد که حدود ۸ درصد از جمیعت کل استان را دربر می‌گیرد.

به گفته وی اما با این وجود بیش از هزار خانواده هنوز در صف خدمت قرار دارند که بر اساس اعلام جدید سازمان بهزیستی ۲۲ هزار میلیارد تومان تأمین شده است که بتوانیم که افراد پشت نوبت را به چرخه خدمت دهی اضافه کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به افزایش ۳ برابری مستمری مددجویان بهزیستی در سال گذشته، تصریح کرد: هر معلولیت شدید بیش از ۱۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کند و یک خانواده ۵ نفره حدود ۶۰۰ هزار تومان سال گذشته به صورت ماهیانه مستمری دریافت کردند در سال جدید هم طبق برنامه‌ریزی‌ها مستمری مددجویان ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته سلیقه ۱۹۸ نفر از مددجویان از شهریه دانشجویی استفاده می‌کنند و ۵۷۰ نفر نیز خدمات ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند، ۲ هزار نفر نیز در ۴۰ مرکز توانبخشی نگهداری می‌شوند که ماهیانه یک و نیم میلیارد تومان صرف این موضوع می‌شود.

وی سیاست سازمان بهزیستی را افزایش مراکز نگهداری سالمندان ندانست و افزود: بیش از ۹ درصد جمعیت استان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهد و در سال‌های آینده جمعیت استان در حال پیر شدن است و نیاز به این مراکز افزایش پیدا می‌کند اما سیاست سازمان به توسعه مراکز روزانه نگهداری سالمندان است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان قم اگر سالمند از خانواده حذف شود مشکلات بسیاری روحی و روانی برای وی به همراه خواهد داشت، در حال حاضر ۳ مرکز شبانه‌روزی و یک مرکز روزانه فعال است و بر اساس سیاست سازمان مراکز روزانه افزایش پیدا خواهند کرد که سالمند بعد از دریافت خدمات توانبخشی و حمایتی بخشی از شبانه‌روز را در خانواده سپری کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceve8p.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما