سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 66511
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

فقه بقای خود را مدیون حضور حضرت معصومه(س) در شهر قم است 

قم نيوز : محقق و پژوهشگر حوزوی،بنای فقه و فقاهت را مدیون حضور حضرت معصومه سلام‌الله علیها در شهر قم عنوان کرد، گفت: اگر حضرت معصومه سلام‌الله نبود امروز از فقه و فقاهت و مکتب اهل‌بیت علیه‌السلام چیزی باقی نمی‌ماند.
فقه بقای خود را مدیون حضور حضرت معصومه(س) در شهر قم است 
فقه بقای خود را مدیون حضور حضرت معصومه(س) در شهر قم است 
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مصطفی اخوی شب گذشته در ویژه‌برنامه معارفی «سلام» رادیو معارف که به‌ صورت زنده از صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر پخش می‌شد، با بیان اینکه وجود حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای مردم دنیا و ملت ایران برکات زیادی داشته و این بانو خیر کثیری هستند که همگان از نعمت وجودی ایشان بهره‌مند‌ می‌شوند، گفت: این بانو با وجود اینکه بسیار جوان هستند، برای تمامی انسان‌ها زمینه هدایت و آرامش را فراهم کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه با زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ثواب زیارت قبور تمامی اهل‌بیت علیه‌السلام در کارنامه انسان ثبت می‌شود، افزود: بهشتی شدن و بهره‌مندی از مقام شفاعت از دیگر مقاماتی است که با زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای زائران حضرت حاصل می‌شود.

کارشناس رادیو معارف تصریح کرد: حضرت معصومه سلام‌الله وجودی پر خیر برکت و برای بشریت خیر کثیری هستند که برکات وجودی ایشان بر هیچ‌کس پوشیده نیست و این بانو با مدفون شدن در شهر قم برگرد وجود خود معدنی از علم را برپا کرده و علمای زیادی در دامان این بانو پرورش‌یافته‌اند.

حجت‌الاسلام اخوی با اشاره به اینکه روات قدیم حدیث که هرکدام از آن‌ها در نزد اهل‌بیت علیه‌السلام دارای جایگاه برجسته‌ای هستند در شهر قم و در دامان حضرت معصومه سلام‌الله علیها پرورش‌یافته‌اند، گفت: امروز نیز فعالیت حوزه‌های علمیه و تربیت علمای تراز اول اسلام در شهر قم به برکت وجود و حضور حضرت معصومه سلام‌الله علیها است.

وی بنای فقه و فقاهت را مدیون حضور حضرت معصومه سلام‌الله علیها در شهر قم عنوان کرد، گفت: اگر حضرت معصومه سلام‌الله علیها نبود امروز از فقه و فقاهت و مکتب اهل‌بیت علیه‌السلام چیزی باقی نمی‌ماند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام خمینی (ره) به‌عنوان رهبر انقلاب سیر علمی و معنوی خود را در دامان این بانو به سرانجام رسانده است و قیام ایشان برای انقلاب اسلامی به‌عنوان قوی‌ترین پایگاه اسلام راستین و مکتب اهل‌بیت علیه‌السلام از حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها آغاز شد و به پیروزی رسید.

کارشناس رادیو معارف با تأکید بر نقش حوزه‌های علمیه در و پاسخگویی به شبهات خاطرنشان کرد: اگر بارگاه حضرت معصومه سلام‌الله علیها و حضور علما در این بارگاه نبود امروز دین و مکتب مدافعی چون حوزه‌های علمیه و علمای عالی‌قدر و مراجع عظام نداشت.

حجت‌الاسلام اخوی هدایت و دستگیری از مردم را از دیگر برکات وجودی حضرت معصومه سلام‌الله علیها در شهر قم عنوان کرد، افزود: به برکت وجود حضرت معصومه سلام‌الله علیها عده زیادی از انسان‌ها همه‌ساله با حضور در بارگاه این بانو به آیین اسلام گرویده‌اند و این موضوع نشان از مقام عظیم این بانو در عرصه هدایتگری انسان‌ها دارد.

وی بابیان اینکه انسان در روز قیامت باید در شیوه بهره‌مندی از نعمت‌ها در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد، یادآور شد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها از نعمت‌هایی هستند که در روز قیامت درباره بهره‌مندی از وجود ایشان از مؤمنان پرسش خواهد شد؛ بنابراین باید قدردان وجود این بانو باشیم و با عمل به سیره و سبک زندگی ایشان به نحو شایسته از وجود این بانوی کریمه بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcizwaq.t1aqz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما