کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاري 11 رويداد ورزشي ويژه بانوان قم در دهه كرامت

خبرگزاری فارس , 26 تير 1397 ساعت 17:01

اداره كل ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان استان قم از برنامه‌ريزي براي اجراي 11 رويداد ورزشي ويژه بانوان قم در دهه كرامت خبر داد.


به گزارش قم نیوز با توجه به آغاز دهه کرامت به مناسبت آغاز دهه فرخنده کرامت که با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) مصادف است، توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی برنامه‌های متنوعی در این ایام در سطح شهر و استان قم اجرا و برگزار می‌شود.

از جمله دستگاه‌های فعال و پویا در این ایام می‌توان به اداره کل ورزش و جوانان استان قم اشاره کرد که 11 برنامه گوناگون در بخش‌های فرهنگی و آموزشی و همچنین ابعاد همگانی و قهرمانی ورزش ویژه دختران، مادران و بانوان قمی برنامه‌ریزی کرده است.

به همین بهانه خبرنگار ورزشی فارس به امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان در مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان قم رفت و راجع به برنامه‌های متنوعی که ویژه این ایام برای بانوان قمی برگزار می‌شود، با ویدا فرحان کارشناس ورزش بانوان این اداره کل به گفت وگو پرداخت.

 

برگزاری رقابت‌های قهرمانی بانوان قم

کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: در این برنامه‌ها شاهد برگزاری رقابت‌های کشوری تکواندو دختران در قم هستیم، ضمن اینکه بانوان بخش‌های تابعه در همایش اختصاصی خود شرکت می‌‌کنند، جشنواره ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود و چند هیأت ورزشی فعال در بخش بانوان نیز به اجرای مسابقات قهرمانی استان می‌پردازند.

 

قم میزبان تکواندو قهرمانی دختران ایران

ویدا فرحان افزود: بیست و سومین دوره مسابقات تکواندو دختران رده سنی نونهالان قهرمانی کشور به مناسبت دهه کرامت به میزبانی هیأت تکواندو قم به انجام رسید و دختران تکواندوکار استان‌های مختلف کشور به مدت دو روز در سالن شهدای دفاع مقدس مجموعه ورزشی نخلستان سپاه قم برای کسب عناوین برتر با یکدیگر به رقابت‌ در بخش مبارزه و همچنین مسابقات قرآنی پرداختند.

 

برگزاری رقابت‌های بولینگ دختران در قم

وی با اشاره به اهدای لوح به تمامی شرکت کنندگان در مسابقه‌ای ویژه میلاد حضرت معصومه (س)، بیان کرد: نخستین رقابت استانی ویژه دختران و بانوان در رشته بولینگ همزمان با جشنی ویژه روز دختر به مناسبت دهه مبارک کرامت، در قم برگزار شد .

 

جشنواره همگانی 30 دقیقه تا نشاط و تندرستی

فرحان افزود: جشنواره همگانی 30 دقیقه تا نشاط و تندرستی دیگر برنامه ویژه دهه کرامت در قم به شمار می‌رود که در دومین روز مرداد ماه به میزبانی سالن بوستان تفریحی ورزشی نرگس منطقه صدوق قم برگزار می‌شود و در روز 28 تیر ماه نیز شاهد برگزاری مسابقات شنا دختران قم در رده‌های سنی 9 تا 12 سال در استخر این بوستان خواهیم بود.

 

رقابت دختران، مادران و مادر بزرگ‌ها در 5 رشته ورزشی

وی یاد آور شد: جشنواره ورزش‌های همگانی با عنوان «اوقات فراغت با ورزش» ویژه عموم بانوان هم‌استانی و به صورت خانوادگی با حضور دختران، مادران و مادر بزرگ‌ها در پنج رشته ورزشی بسکتبال، بدمینتون، طنا‌ب‌کشی، دارت و بازی‌های بومی محلی روز 28 تیر ماه در بوستان نرگس برگزار خواهد شد.

 

جشنواره بازی‌های بومی محلی در مراکز بخش‌های تابعه

کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم ابراز کرد: هیأت تیراندازی استان قم نیز به مناسبت این دهه فرخنده اقدام به برگزاری رقابت‌های تیراندازی قهرمانی قم خواهد کرد، ضمن اینکه به مناسبت آغاز این دهه جشنواره بازی‌های بومی محلی در مراکز بخش‌های تابعه نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: همایش پیاده‌روی بانوان بخش کهک همراه با قرعه‌کشی اهدای جوایز به قید قرعه روز 30 تیر برگزار می‌شود و بانوان و دختران علاقمند به ورزش در بخش‌های تابعه‌ نیز برای کسب عناوین برتر سه رشته جشنواره بومی محلی به میزبانی بخش خلجستان در قالب 6 تیم به رقابت می‌پردازند.

 

دوره مربیگری و رقابت بانوان کمان‌دار در قم

فرحان با اشاره به اجرای یک برنامه آموزشی در قالب دوره تئوری مربیگری درجه سه ویژه بانوان، در پایان اظهار کرد: مسابقات تیراندازی با کمان بانوان نیز به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) در سه رده سنی توسط این هیأت ورزشی در قم به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 66525

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66525/برگزاري-11-رويداد-ورزشي-ويژه-بانوان-قم-دهه-كرامت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir