کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

اجرای 40 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان قم

خبرگزاری فارس , 26 تير 1397 ساعت 17:15

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از اجرای 40 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه قم با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال خبر داد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان استان قم اظهار کرد: در سال جاری 40 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان قم با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال آغاز شده و زمینه جذب اعتبارات پیش بینی شده دولتی برای بقاع متبرکه و امامزادگان نیز فراهم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: برخی از این پروژه‌های عمرانی از محل کمک‌ها و نذورات زائران فراهم شده است و این روند تا انتهای سال ادامه خواهد داشت.

حسینی مقدم گفت: تقویت و نوسازی هیأت امنا و جذب خادمان افتخاری برای مدیریت امامزادگان از برنامه های این اداره کل در سال جاری است و در شش ماهه نخست مدیریت هیأت امنا و خادمین افتخاری تکمیل خواهد شد.

وی در ادامه به شرح برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دهه کرامت پرداخت و خاطرنشان کرد: در طول دهه کرامت برنامه های متنوع فرهنگی در سطح بقاع متبرکه امامزادگان برگزار خواهد شد که مهمترین آن برگزاری نخستین همایش بزرگداشت و معرفی امامزاده سید معصوم(ع) با حضور بیش از هزار نفر از نخبگان، اساتید حوزوی و دانشگاهی و زائرین در جوار حرم آن حضرت خواهد بود.

حسینی مقدم تصریح کرد: جشن میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) در 40 امامزاده استان قم برگزار خواهد شد. همچنین مراسم رسمی غبارروبی و عطرافشانی در ۱۴ بقعه با حضور خانواده معظم شهدا، جمعی از مسؤولان شهر و خادمین امامزادگان انجام خواهد گرفت.

وی افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، دیدار با خانواده معظم شهدا، عیادت از بیماران و برگزاری مراسم ویژه برای کارکنان اداره کل اوقاف و استقبال از خادمان آستان قدس رضوی، از دیگر برنامه‌ها خواهد بود که توسط معاونت فرهنگی اوقاف استان قم تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم نیز در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن آستان مقدس امامزاده جمال‌الدین(ع) برگزار می‌شود که در این همایش از برندگان آزمون سراسری طرح حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف نیز با حضور آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تجلیل خواهد شد.

حسینی مقدم ضمن اعلام آمادگی روابط عمومی اوقاف استان قم در خصوص قرار دادن اطلاعات لازم پیرامون حرم‌های مطهر امامزادگان قم در اختیار خبرنگاران، از جامعه رسانه‌ای قم خواست به معرفی بقاع متبرکه و امامزادگان استان بپردازند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 66526

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66526/اجرای-40-پروژه-عمرانی-بقاع-متبرکه-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir