چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 66547
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
کارشناس حوزوی و مشاور امور خانواده: 

عمل به مشاوره های دینی، حلال بسیاری از مشکلات زناشویی است 

قم نيوز : کارشناس حوزوی و مشاور امور خانواده گفت: عمل به مشاوره های دینی، حلال بسیاری از مشکلات زناشویی در جامعه ماست.
عمل به مشاوره های دینی، حلال بسیاری از مشکلات زناشویی است 
عمل به مشاوره های دینی، حلال بسیاری از مشکلات زناشویی است 
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری ابراز داشت: بخش قابل توجهی از مشکلات خانوادگی به خصوص در رابطه با زوجین جوان با مشاوره قابل حل است که در این میان مشاوره های دینی که از سوی کارشناسان مربوطه صورت می گیرد به جهت اهمیت و تکیه بر آموزه های ناب اسلامی تاثیرگذاری به مراتب بالایی دارد.

وی افزود: البته باید توجه داشت که بحث مشاوره در صورتی می تواند حلال مشکلات زوجین باشد که قبل از هر چیز طرفین به طور جدی معتقد به آن باشند و از نظرات مشاورین معتمد و باسواد و در عین حال متعهد در زندگی خود بهره گیری کنند.

این محقق و نویسنده حوزوی همچنین با بیان این که در وضعیت کنونی آمار مربوط به طلاق در جامعه ما از مرحله معضل اجتماعی عبور کرده و تا حدودی به مرز بحران به ویژه در پایتخت و کلانشهرها رسیده است، گفت: بنابر آمار به طور میانگین در کل کشور از هر هفت یا هشت ازدواج یکی به طلاق می انجامد که این میزان در کلان شهری چون تهران یک طلاق به ازای چهار یا پنج ازدواج است.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید از جمله راه های جلوگیری از گسترش چنین معضلاتی این است که همه به ویژه خانواده ها به مساله مشاوره چه پیش از ازدواج و چه پس از آن، اهمیت بالایی بدهند.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: در این بین بی شک مشاورین حوزوی به جهت تعهد دینی و اخلاقی و نیز آشنایی نسبی با اصول روان شناسی اسلامی می توانند نقطه اتکای خوبی برای خانواده ها و به خصوص نسل جوان باشند، چرا که بر پایه مولفه ها و اصول و چارچوب های دینی که متکی بر آیات نورانی قرآن و احادیث گرانقدر حضرات معصومین(ع) است به فعالیت مشغول هستند.

وی گفت: البته باید توجه داشت که حوزه علمیه و به طور کلی نظام روحانیت از دیرباز و از قرون پیش به این مهم عنایت خاص داشته و اساساً یکی از رسالت های خود را ارایه مشاوره به مردم در موضوعات مبتلابه زندگی به ویژه مباحث زناشویی و ازدواج می دانسته و به آن نیز عمل کرده است.

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdchqmn-.23n-kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما