چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 66548
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر عامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو: 

قم را به عنوان شهر تراز انقلاب اسلامی به جهان معرفی کنیم 

قم نيوز : مدیر عامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو گفت: در قالب طرح پیشنهادی معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید این شهر را به عنوان شهر تراز انقلاب اسلام به جهان امروز معرفی کنیم.
دکتر محمد رضا مجیدی
دکتر محمد رضا مجیدی
به گزارش قم نیوز دکتر محمد رضا مجیدی در نخستین کنفرانس "قم، پایتخت فرهنگی جهان اسلام" که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهار داشت: در سه چهار سال گذشته در جلسات مختلف بنیاد قم پژوهی که در برخی از آن ها نیز حاضر بوده ام، مباحث بسیار خوبی در زمینه راهکارهای فراهم شدن مقدمات معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح شده که باید این نشست ها و همفکری ها در این راستا تداوم داشته باشد.

وی افزود: البته باید توجه داشت کاری که می خواهد صورت بگیرد اعتباری برای شهر مقدس قم نیست چرا که مقام معظم رهبری فرمودند قم پایتخت فکری و علمی دنیای اسلام است ولی به هر حال ما باید برای معرفی قم و ظرفیت های فرهنگی و علمی آن به جهان تلاش کنیم.

مدیر عامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو گفت: به خصوص لازم است که بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان دنیا با جایگاه و عظمت قم و تاثیر فرهنگی، دینی و علمی آن در جهان اسلام به خوبی آشنا شوند.

مجیدی همچنین با اشاره به این که ما باید به درستی قم و ظرفیت ها و عظمت های آن را معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: بنده به اعتبار فعالیت هایی که در آیسسکو و یونسکو داشته و در دانشگاه های مختلف تدریس کرده ام، به جرات می گویم که اگر همین تولیدات به روز حوزه های علمیه به زبان روز دنیا ترجمه شود، ایران ده ها پله در زمینه علمی ارتقا پیدا می کند.

وی ادامه داد: آنچه مهم است این که ما باید از تریبون ها به خوبی استفاده کرده و فرصت سازی نماییم و از سویی باید بدانیم که این طور نیست که با مصوبه آیسسکو فردا روزی تصمیم گیری می شود که مثلاً قم یکی از پایتخت های فرهنگی جهان اسلام باشد چرا که این روند زمان بر است و در حال حاضر نیز تا شش سال آینده شهرهایی که پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهند بود، مشخص شده و هر سال نیز سه شهر از جهان اسلام به این منظور معرفی می شود.

مدیر عامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو با اشاره به جایگاه مهم قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) و محور معارف و آموزه های تشیع و اسلام ناب گفت: در حال حاضر علاوه بر ده ها هزار طلبه ایرانی از 110 ملیت در قم طلبه وجود دارد که این ظرفیت بزرگی در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی و مقابله با یکه سالاری امثال ترامپ است.

وی افزود: قم می تواند به کمک انقلاب اسلامی و به عنوان پایگاه مهم آن در مواجهه با شیطنت های دشمن مطرح باشد و آن چه مهم است این که ما باید اعتبار موجود قم را جهانی کنیم و اساساً در این باره نیازی نیست که از جاهای دیگر الگوگیری کنیم  چرا که ما خود مدعی الگوی شهر اسلامی هستیم و باید این ظرفیت ها و زمینه ها را به درستی به دنیا معرفی کنیم.

مجیدی تاکید کرد: توجه به امور رفاهی و خدمات رسانی در شهر قم و برای مردم این دیار امر بسیار مهمی است اما باید قم فرهنگی و علمی را به عنوان الگو معرفی کنیم و افتخار هم این است که این مهم تحت عنوان شهر کریمه اهل بیت(ع) صورت گیرد.

وی با بیان این که ما باید قم را به عنوان شهری در تراز انقلاب اسلامی به دنیا معرفی کنیم، گفت: چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و ما باید کارآمدی ها و ظرفیت ها نظام اسلامی را به جهان نشان دهیم و این فرصت خوبی است برای قم به عنوان پایتخت تشیع و محور انقلاب اسلامی و پایگاه تولید علم و فرهنگ که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آینده معرفی گردد.

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdcivwaq.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما