چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 66553
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس دانشگاه علمی کاربردی قم مطرح کرد؛

فعالیت ۱۹ مرکز علمی کاربردی در قم

قم نيوز : رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم گفت: ۱۹ مرکز علمی کاربردی در استان قم فعال است که رشته‌های مؤثر و کاربردی ارائه می‌کنند.
فعالیت ۱۹ مرکز علمی کاربردی در قم
فعالیت ۱۹ مرکز علمی کاربردی در قم
به گزارش قم نیوز محمد حسن نادری شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه نخستین مسابقه طرح کسب و کار مراکز علمی کاربردی استان قم با اشاره به ظرفیت بسیار عظیم این مرکز در زمینه اشتغال و نیروی کار اظهار کرد: بیش از ۶۵۰ مرکز علمی کاربردی در کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۱۹ مرکز در قم فعالیت شایانی دارند.

وی با اشاره به شمار دانشجویان مراکز علمی کاربردی در کشور بیان کرد: بیش از ۴۵۰ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی سراسر کشور در رشته‌های گوناگون مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم افزود: این ظرفیت عظیم از نسل جوان در کشور در رشته‌هایی کاربردی تحصیل می‌کنند که می‌توانند فعالیت گسترده‌ای را در زمینه کسب و کار داشته باشند.

نادری با اشاره به آغاز اجرای طرح «هدایت شغلی» که از سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: این طرح شامل ۶ مرحله است که از فرهنگ‌سازی شغلی آغاز شده و به تجاری سازی ایده یا تأسیس شرکت‌های دانش بنیان ختم می‌شود.

وی طرح کسب و کار را زیرشاخه طرح هدایت شغلی برشمرد و ابراز کرد: تأسیس کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی از اقدامات دیگری به شمار می‌رود که امید است به رونق کسب و کار در استان بپردازد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی عاملی مؤثر برای بسترسازی در ایجاد مشاغل در سراسر کشور است، مطرح کرد: تلاش ما این است که با کاربردی کردن علوم پاسخگوی نیازهای روز جامعه بوده و اقتصاد کشور را رونق ببخشیم.

نادری ابراز امیدواری کرد: این حرکت مهم در سطح ملی برگزار شده و شاهد رویدادهای مهم و گام‌های مؤثر در این زمینه باشیم.

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdcexn8p.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما