چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 66559
منبع : خبرگزاری ايرنا

کاهش مصرف برق درحرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : روزنامه اقتصاد آینده قم روز چهارشنبه 27 تیرماه مطلبی با عنوان کاهش مصرف برق در حرم مطهر حضرت معصومه(س) را منتشر کرده است.
کاهش مصرف برق درحرم حضرت معصومه(س)
کاهش مصرف برق درحرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز کارشناسان فنی و مهندسی حرم مطهر اقدامات بهینه‌سازی خود را به تزریق 400 آمپر برق به مدت 3 ساعت در روز توسعه دادند، بر این اساس انتظار می‌رود تزریق 400 آمپر برق علاوه برتأمین فازهای مصرفی حرم مطهر در ساعات اوج مصرف به تعدیل مصارف در شبکه شهری تأثیری ویژه داشته باشند.با توجه به قطعی برنامه‌ ریزی‌شده برق محلات شهری دفتر فنی مهندسی حرم مطهر در ابتکاری اقدام به کاهش 20 درصدی مصارف برق حرم مطهر کرد.

بر اساس اعلام کارشناسان دفتر فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بهینه‌سازی مصرف انرژی و تولید و تقویت شبکه برق استان به‌منظور تأمین برای رفاه حال شهروندان و زائران میهمان استان صورت گرفته است.

واحد فنی مهندسی در ابتدا به‌ صورت نامه‌نگاری به تمام مدیریت‌های آستان و ابلاغ دستورالعمل بهینه‌سازی مصرف برق اقدامات خود را شروع و سپس با تغییر برخی از زیرساخت‌ها موفق به کاهش مصرف برق تا 20 درصد شده است.

گفتنی است کارشناسان فنی و مهندسی حرم مطهر اقدامات بهینه‌سازی خود را به تزریق 400 آمپر برق به مدت 3 ساعت در روز توسعه دادند، بر این اساس انتظار می‌رود تزریق 400 آمپر برق علاوه بر تأمین فازهای مصرفی حرم مطهر در ساعات اوج مصرف به تعدیل مصارف در شبکه شهری تأثیر ویژه‌ای بگذارد.همچنین دفتر فنی مهندسی حرم مطهر در اقدامی با تکیه‌بر پروتکل نوین مصرفی خود به‌صورت دائم مصارف روشنایی خود در صحن‌ها، رواق‌ها و پارکینگ‌ها را 80 درصد کاهش داده است.

لازم به ذکر است امسال برای اولین بار به مناسب دهه کرامت تمام تزئینات و روشنایی‌های مربوط به جشن‌های دهه کرامت از سوی واحد فنی مهندسی حرم به لامپ های فوق کم‌مصرف تغییر و نسبت به سال‌های گذشته بیش از 50 درصد کاهش مصرف در حوزه تزئینات تجربه ‌شده است.
بر اساس اعلام کارشناسان واحد فنی مهندسی آستان مقدس امسال سیستم نوین مانیتورینگ روشنایی و تاسیسات راه‌اندازی شده است، هوشمند سازی منابع مصرفی برق از کانال سیستم مانیتورینگ از اهداف این اقدام بیان ‌شده است.

بر اساس این گزارش سیستم‌های زیرساختی تاسیسات و پمپ‌ها با سیستم‌های نوین مانیتورینگ تعدیل دور شده که علاوه بر کاهش مصرف درحوزه نگهداری و طول عمر سیستم‌ها تأثیر جدی گذاشته است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcaomni.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما