چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 66561
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه:

شیخ زکزاکی با دستور محمد بن سلمان مورد هدف قرار گرفت 

قم نيوز : "عبدالله دانلادی" از رهبران جنبش اسلامی نیجریه گفت: دولت نیجریه امیدوار است که شیخ زکزاکی به صورت تدریجی بمیرد تا پرده از جنایت هایی که در حق وی مرتکب شده برداشته نشود، لذا شیخ زکزاکی را زندانی کرده و مانع ملاقات پزشک با وی می شود.
شیخ زکزاکی با دستور محمد بن سلمان مورد هدف قرار گرفت
شیخ زکزاکی با دستور محمد بن سلمان مورد هدف قرار گرفت
 به گزارش قم نیوز "عبد الله دانلادی" یکی از رهبران جنبش اسلامی نیجریه گفت: دولت نیجریه، یک دولت طاغوتی است و حتی قاضی ها از ترس اینکه دولت به آنان ضرری برساند یا کارشان را از دست بدهند، همچنان از دولت تبعیت می کنند، لذا محاکمه عادلانه نیست و ما برای نجات خود و شیخ زکزاکی راهی جز توکل بر خداوند نداریم. تظاهراتی در پاکستان، ایران، هند، کشمیر، لبنان، آمریکا، لندن، افغانستان و سایر اماکن در حمایت از جنبش اسلامی در حال برگزاری است که ما امیدوارم که بتوانیم از این حمایت اسلامی تشکر و قدردانی کنیم. جمهوری اسلامی ایران همچنان تلاش می کند که در حد توان برای آزادی شیخ زکزاکی کمک کند و ما از مراجع عظامی که همچنان این موضوع را پیگیری می کنند، تشکر می کنیم.

آنچه می خوانید متن گفتگو خبرگزاری حوزه با ایشان است:

حوزه: لطفاً توضیحی در خصوص اوضاع شیخ زکزاکی و همسر وی در زندان ارائه بدهید؟
همانطور که می دانید شیخ زکزاکی به هنگام هجوم، به شدت مجروح شد و همچنان تیر در شکمش باقی مانده و چشم راستش را از دست داده است و چشم دیگرش نیز آسیب دیده که نیاز به درمان دارد، امّا دولت همچنان او را زندانی کرده و از ملاقات با پزشک جلوگیری می نماید.
همسر شیخ زکزاکی شکمش هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شده که همچنان تیر در شکمش باقی مانده است. پزشکان تأکید می کنند، تیری که به کمرش اصابت کرده، او را در شرایط خطرناک داده است و اگر اقدامات پزشکی انجام نگیرد ممکن است فلج شود. همچنین وی به خاطر کشته شدن سه تن از فرزندانش در مقابل چشمانش بسیار رنج می برد.

حوزه: به نظر شما احتمال دارد که شیخ زکزاکی در زندان دولت نیجریه به شهادت برسد؟ آیا مقامات دولت برای قتل تدریجی شیخ، توطئه چینی کرده اند؟
دولت نیجریه امیدوار است که شیخ زکزاکی به صورت تدریجی بمیرد تا پرده از جنایت هایی که در حق وی مرتکب شده برداشته نشود، لذا شیخ زکزاکی را زندانی کرده و مانع ملاقات پزشک با وی می شود.

حوزه: روند محاکمه شیخ زکزاکی توسط دادگاه نیجریه را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا دستگاه قضای نیجریه طرفدار یا بی طرف است؟
دولت نیجریه، یک دولت طاغوتی است و قاضی ها از ترس اینکه دولت به آنان ضرری برساند یا کارشان را از دست به دهند، همچنان از دولت تبعیت می کنند، لذا محاکمه عادلانه نیست و ما برای نجات خود و شیخ زکزاکی از دولت ستمگر نیجریه راهی جز توکل بر خداوند نداریم.
حتی برخی قضات زمانی که حکم آزادی شیخ زکزاکی را صادر کردند، دولت نپذیرفت که به حکم دستگاه قضا پاسخ بدهد و آن را قبول کند.

حوزه: علی رغم اینکه دادگاه حکم آزادی شیخ زکزاکی را صادر کرده، چرا دولت شیخ زکزاکی را آزاد نمی کند؟ دلایل آن چیست؟
 "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی اعتراف کرد که رژیم آل سعود از دولت نیجریه خواسته که با هدف قتل شیخ زکزاکی، وی را مورد حمله قرار دهد؛ چرا که شیخ رهبر شیعیان نیجریه و عالمی با تقوا و پرهیزگار بود که همچنان در دل عموم مردم جایگاه ویژه ای دارد و به همین خاطر مردم دوست داشتند که شیعه شوند.
همه ما می دانیم که رژیم آل سعود با همراهی آمریکا و اسرائیل در ارتکاب این جنایت حمایت مالی کرده است و دولت نیجریه از غرب پیروی می کند و نظر و تصمیم مستقلی ندارد و دستورات را از بیرون می گیرد، لذا دولت نیجریه منتظر تصمیم آزادی شیخ زکزاکی یا قتل وی از بیرون است.

حوزه: برنامه و طرح های اعضای جنبش اسلامی در نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی چیست؟
ما همچنان به برگزاری اعتراضات و تجمعات رسانه ای با حضور روزنامه نگاران ادامه می دهیم. علی رغم این که دولت ظالمانه عمل می کند، ما تظاهرات می کنیم، می نویسم و به دادگاه می رویم تا برای جهانیان مشخص شود که این دولت نیجریه است که ظلم کرده و همچنان به جنبش اسلامی ظلم می کند.

حوزه: توجه و اهتمام جهان اسلام به ویژه ایران را به مظلومیت ملت نیجریه و جنبش اسلامی آن چگونه ارزیابی می کنید؟
الحمدلله برادران مسلمان جهان در حد توان خود برای حمایت از ما تلاش کردند. تظاهرات هایی در پاکستان، ایران، هند، کشمیر، لبنان، آمریکا، لندن، افغانستان و سایر اماکن در حمایت از جنبش اسلامی در حال برگزاری است که ما امیدوارم که بتوانیم از این حمایت اسلامی تشکر و قدردانی کنیم. جمهوری اسلامی ایران همچنان تلاش می کند که در حد توان برای آزادی شیخ زکزاکی کمک کند و ما از مراجع عظامی که همچنان این موضوع را پیگیری می کنند، تشکر می کنیم.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcdfk09.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما