چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 66564
منبع : خبرگزاری فارس
با پايان رقابت در 3 رده سني انجام شد

معرفي نفرات برتر مسابقات زورخانه‌اي در قم

قم نيوز : نفرات اول تا سوم مسابقات زورخانه‌اي قهرماني استان قم در سه رده سني با پايان رقابت در پنج رشته مختلف معرفي و تجليل شدند.
معرفي نفرات برتر مسابقات زورخانه‌اي در قم
معرفي نفرات برتر مسابقات زورخانه‌اي در قم
به گزارش قم نیوز با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی مسابقات هنرهای فردی زورخانه‌ای قهرمانی استان قم در رشته‌های سنگ، میل بازی، چرخ تیز، چرخ چمنی و کباده بین استعدادها و نخبه‌های این رشته ورزشی برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت.

هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان قم که با هدف رشد و توسعه این رشته در بخش‌های همگانی و قهرمانی روی رده‌های سنی پایه برنامه‌ریزی کرده است، این مسابقات را در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان بین باستانی‌کاران قم برگزار کرد.

در این رقابت‌ها که به میزبانی زورخانه حضرت ابوالفضل (ع) قم و در حضور پیشکسوتان این رشته ورزشی برگزار شد، ورزشکاران شرکت کننده برای کسب عناوین برتر سه رده سنی با یکدیگر به رقابت پرداختند و برترین‌ها در حضور مسوولان هیأت تجلیل شدند.

در رده سنی نونهالان این دوره از مسابقات و در رشته سنگ محمدمحسن جنتی و حسن کرمانی‌نژاد روی سکوهای اول و دوم ایستادند و مقام سوم مشترک به محمد عبداللهی‌نسب و یزدان نادری رسید، ضمن اینکه در رشته میل بازی به ترتیب رضا غلامی، محمد عبداللهی‌نسب و یزدان نادری اول تا سوم شدند.

در رشته چرخ چمنی محمد عبداللهی‌نسب و رضا غلامی روی سکوهای قهرمانی و نایب‌قهرمانی رفتند و مقام سوم به معین نیک‌گفتار و یزدان نادری رسید، در حالی که رتبه‌های برتر رشته چرخ تیز را یزدان نادری، محمد عبداللهی‌نسب، محمدمحسن جنتی و معین نیک‌گفتار کسب کردند.

در رشته کباده رده سنی نونهالان پیکارهای سال 1397 ورزش زورخانه‌ای قهرمانی استان قم نیز محمد عبداللهی‌نسب، یزدان نادری، حسن کرمانی‌نژاد و سجاد عموخلیلی مقام‌های اول تا سوم مشترک را به دست آوردند و در رشته سنگ رده سنی نوجوانان علی‌اکبر خاک‌دوست و علی کلهر صاحب رتبه‌های برتر شدند.

علی‌اکبر خاک‌دوست که چهره موفق قم در مسابقات قهرمانی کشور به شمار می‌رود و حتی به تیم ملی نیز دعوت شده در رده سنی نوجوانان عنوان قهرمانی رشته‌های میل‌بازی، چرخ چمنی، چرخ تیز و کباده را از آن خود کرد، در حالی که مقام دوم کباده به علی کلهر تعلق گرفت.

در رده سنی جوانان و در رشته سنگ مهدی نوروزی، علی شریف و محمدرضا دانش‌یار، در رشته میل بازی محمدمهدی نریمان، در رشته چرخ تیز محمدمهدی نریمان، محمدرضا دانش‌یار و علی شریف، در رشته کباده مهدی نوروزی، علی شریف و محمدرضا دانش‌یار به مقام‌های برتر رسیدند.

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdcgtn93.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما