چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 66570
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

اختتامیه مسابقه طرح کسب و کار مراکز علمی کاربردی استان قم انجام شد

قم نيوز : مراسم اختتامیه نخستین مسابقه طرح کسب و کار مراکز علمی کاربردی استان قم با حضور انجام شد.
اختتامیه مسابقه طرح کسب و کار مراکز علمی کاربردی استان قم انجام شد
اختتامیه مسابقه طرح کسب و کار مراکز علمی کاربردی استان قم انجام شد
به گزارش قم نیوز مراسم اختتامیه نخستین مسابقه طرح کسب و کار مراکز علمی کاربردی استان قم با حضور رئیس مرکز جامع علمی کاربردی استان قم، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم، رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه و دیگر مسئولان استانی در سالن همایش مرکز جامع علمی کاربردی استان برگزار شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم در این مراسم با اشاره به اینکه استان قم ظرفیت بسیار عظیمی در زمینه اشتغال  و نیروی کار دارد، اظهار کرد: بیش از 650 مرکز علمی کاربردی در کشور فعالیت داشته که از این تعداد 19 مرکز در قم دایر شده اند.
محمد حسن نادری بابیان اینکه دانشجویان مراکز علمی کاربردی بالغ بر 450 هزار نفر هستند، افزود: این ظرفیت عظیم از نسل جوان در کشور در رشته هایی کاربردی تحصیل میکنند که میتوانند فعالیت گسترده ای را در زمینه کسب و کار داشته باشند.
وی با تاکید براینکه طرح «هدایت شغلی» از سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: طرح مذکور شامل 6 مرحله است که از فرهنگسازی شغلی آغاز شده و به تجاری سازی ایده یا تاسیس شرکت های دانش بنیان ختم میشود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم طرح کسب و کار را زیرشاخه طرح هدایت شغلی برشمرد و ابراز کرد: تاسیس کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی از اقدامات دیگری است که امید است به رونق کسب و کار در استان بپردازد.
نادری با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی بسترسازی برای ایجاد مشاغل در کشور است، گفت: تلاش ما این است که با کاربردی کردن علوم پاسخگوی نیازهای روز جامعه بوده و اقتصاد کشور را رونق بخشیم.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرکت مهم در سطح ملی برگزار شده و شاهد رویدادهای مهم در این زمینه باشیم.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تاکنون 25 کارگاه آموزشی در راستای برگزاری مسابقه طرح کسب و کار برگزار شده است، اظهار کرد: 84 اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که 76 اثر به مرحله داوری راه یافتند.
ملایی با بیان اینکه طی دو مرحله داوری 5 اثر به عنوان اثر برتر انتخاب شده است، گفت: علت موفقیت کارآفرینان نگرش متفاوت آنها نسبت به مسائل بوده که سبب به خلق ایده های کاربردی میشود.
وی با تاکید براینکه تبدیل علم به فناوری از تاکیدات مقام معظم رهبری به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با عنایت به این مهم در راستای پرورش خلاقیت در جامعه گام برداریم.
رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شهرهوشمند شهر یا سامانه ای است یکپارچه متشکل از سامانه‌های الکترونیکی، اظهار کرد: نداشتن یک مدیریت واحد شهری سبب شده است شهرهای کشور در مقایسه با غرب دچار کاستی هایی باشد.
یزدان پناه با بیان اینکه مددگیری از نخبگان و شرکت‌های خصوصی در این راستا یکی از عوامل تحقق شهر هوشنمد است، ابراز کرد: برخلاف تصورات موجود شهرهای ایران در گذشته بسیار هوشمند بوده و تمامی بناها و سازه‌ها مطابق با شرایط همان زمان بنا شده است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری چنین همایش هایی که سبب پرورش ایده‌ها میشود بتوانیم به ایده آل خود یعنی شهر هوشمند الکترونیک نزدیک شویم.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تبدیل ایده به طرح امری مهم و ارزنده محسوب می‌شود، اظهار کرد: طرح مکتوب و منسجم به جذب سرمایه گذار می انجامد، بنابراین لازم است ایده پردازان در این زمینه مشاوره مناسب داشته باشند.
علیرضا باباخان بابیان اینکه تجاری شدن ایده را گامی بزرگ در راستای پرورش ایده برشمرد و ابراز کرد: باتوجه به مضیقه مالی موجود برای برخی کارکنان، مشارکت کارآفرینان با یکدیگر در این زمینه امری مناسب به شمار میرود.
وی بابیان اینکه یافتن شریک مناسب یکی از مهم ترین علل پیروزی در کسب و کارهای نوین است، افزود: شناخت بهترین شریک برای بهبود روند کار به عنوان عاملی مهم در پیشرفت کار به شمار میرود.
باباخان با تاکید بر اینکه مکمل بودن تخصص شرکا ازجمله الزامات است، خاطرنشان کرد: برای شکل گیری یک کسب و کار موفق پیگیری اهداف مشخص، متناسب بودن جثه و فرهنگ نیز از دیگر موارد لازم به شمار میرود.
لازم به ذکر است که در انتهای مراسم از برگزیدگان نخسین مسابقه طرح کسب و کار با اعطای جوایز نفیس و لوح تقدیر تجلیل شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdzk09.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما