کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با پايان رقابت در 3 رده سني انجام شد

معرفي نفرات برتر مسابقات زورخانه‌اي در قم

خبرگزاری فارس , 27 تير 1397 ساعت 22:05

نفرات اول تا سوم مسابقات زورخانه‌اي قهرماني استان قم در سه رده سني با پايان رقابت در پنج رشته مختلف معرفي و تجليل شدند.


به گزارش قم نیوز با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی مسابقات هنرهای فردی زورخانه‌ای قهرمانی استان قم در رشته‌های سنگ، میل بازی، چرخ تیز، چرخ چمنی و کباده بین استعدادها و نخبه‌های این رشته ورزشی برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت.

هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان قم که با هدف رشد و توسعه این رشته در بخش‌های همگانی و قهرمانی روی رده‌های سنی پایه برنامه‌ریزی کرده است، این مسابقات را در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان بین باستانی‌کاران قم برگزار کرد.

در این رقابت‌ها که به میزبانی زورخانه حضرت ابوالفضل (ع) قم و در حضور پیشکسوتان این رشته ورزشی برگزار شد، ورزشکاران شرکت کننده برای کسب عناوین برتر سه رده سنی با یکدیگر به رقابت پرداختند و برترین‌ها در حضور مسوولان هیأت تجلیل شدند.

در رده سنی نونهالان این دوره از مسابقات و در رشته سنگ محمدمحسن جنتی و حسن کرمانی‌نژاد روی سکوهای اول و دوم ایستادند و مقام سوم مشترک به محمد عبداللهی‌نسب و یزدان نادری رسید، ضمن اینکه در رشته میل بازی به ترتیب رضا غلامی، محمد عبداللهی‌نسب و یزدان نادری اول تا سوم شدند.

در رشته چرخ چمنی محمد عبداللهی‌نسب و رضا غلامی روی سکوهای قهرمانی و نایب‌قهرمانی رفتند و مقام سوم به معین نیک‌گفتار و یزدان نادری رسید، در حالی که رتبه‌های برتر رشته چرخ تیز را یزدان نادری، محمد عبداللهی‌نسب، محمدمحسن جنتی و معین نیک‌گفتار کسب کردند.

در رشته کباده رده سنی نونهالان پیکارهای سال 1397 ورزش زورخانه‌ای قهرمانی استان قم نیز محمد عبداللهی‌نسب، یزدان نادری، حسن کرمانی‌نژاد و سجاد عموخلیلی مقام‌های اول تا سوم مشترک را به دست آوردند و در رشته سنگ رده سنی نوجوانان علی‌اکبر خاک‌دوست و علی کلهر صاحب رتبه‌های برتر شدند.

علی‌اکبر خاک‌دوست که چهره موفق قم در مسابقات قهرمانی کشور به شمار می‌رود و حتی به تیم ملی نیز دعوت شده در رده سنی نوجوانان عنوان قهرمانی رشته‌های میل‌بازی، چرخ چمنی، چرخ تیز و کباده را از آن خود کرد، در حالی که مقام دوم کباده به علی کلهر تعلق گرفت.

در رده سنی جوانان و در رشته سنگ مهدی نوروزی، علی شریف و محمدرضا دانش‌یار، در رشته میل بازی محمدمهدی نریمان، در رشته چرخ تیز محمدمهدی نریمان، محمدرضا دانش‌یار و علی شریف، در رشته کباده مهدی نوروزی، علی شریف و محمدرضا دانش‌یار به مقام‌های برتر رسیدند.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 66580

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66580/معرفي-نفرات-برتر-مسابقات-زورخانه-اي-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir