چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : 66582
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام بنایی:

ظرفیت های عظیم فرهنگی و علمی قم را به دنیا معرفی کنیم

قم نيوز : رئیس بنیاد قم پژوهی بر لزوم معرفی هر چه بهتر ظرفیت های عظیم فرهنگی و علمی قم به جهان تاکید کرد.
ظرفیت های عظیم فرهنگی و علمی قم را به دنیا معرفی کنیم
ظرفیت های عظیم فرهنگی و علمی قم را به دنیا معرفی کنیم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی بنایی، طی سخنانی در اولین کنفرانس "قم، پایتخت فرهنگی جهان اسلام" که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهار داشت: این کنفرانس به همت و دعوت موسسه آموزش عالی طلوع مهر و اتاق فکر توسعه استان قم و با همکاری برخی دستگاه های استانی برگزار می شود تا فرصتی برای هم اندیشی در قم به منظور فراهم سازی زمینه های لازم جهت معرفی این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد.

وی افزود: طبعاً لازم است که اجلاس ها و سمینارهای بعدی با موضوعات تخصصی تر و به صورت جزیی تر برگزار شود که در این خصوص ما نیازمند توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی هستیم که زمینه خوبی در موسسه طلوع مهر و بنیاد قم پژوهی ایجاد شده است.

مسئول موسسه آموزش عالی طلوع مهر همچنین گفت: ما در واقع به عنوان یک مجموعه مردم نهاد و کسانی که به قم علاقه مند و دل بسته هستیم دنبال این بودیم که در راستای توسعه و تعالی استان حرکتی انجام دهیم و مهم نیز آن است که ما با هر عقیده و فکری که هستیم برای مجد و عظمت و معرفی بیشتر قم و مردم این شهر بکوشیم.

وی اضافه کرد: آنچه ضرورت دارد این است که به دور از نگاه های و رویکرد فردی و جناحی به قم به عنوان حرم اهل بیت (ع) خدمت کرده و به خصوص در معرفی ظرفیت های عظیم فرهنگی ، تمدنی و علمی آن به دنیا بکوشیم.

حجت الاسلام بنایی همچنین با اشاره به روایات اهل بیت(ع) در خصوص جایگاه و اهمیت و عظمت قم گفت: ظرفیت ها و قابلیت های بسیار خوبی در قم وجود دارد و باید این را به مردم ایران و جهان بشناسانیم چرا که این شهر بیش از 7 هزار سال سابقه تمدنی دارد و از زمان اشعریون در قم به خصوص تا به امروز رونق علمی و فرهنگی بسیاری داشته است.

وی یادآور شد: علم در این شهر مقدس بیش از هزار سال سابقه دارد و این علم و فرهنگ با مردم و علمای این شهر عجین شده است، ضمن آن که به هر حال ذات علم توسعه و پیشرفت است و نمی توانجلوی پیشرفت علمی را گرفت و لذا تلاش ما باید این باشد که خاصیت و ویژگی قم به عنوان یک شهر علمی و فرهنگی مطرح شود تا نشان دهیم قم دارای ظرفیتی است که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند مطرح شود.

وی همچنین تاکید کرد: در بیان نورانی ائمه اطهار(ع) است که از قم علم به دیگر نقاط و شهرها سرازیر می شود و لذا بیش از هر چیز می بایست قم به عنوان شهر دانش محور و شهر فرهنگی و تمدنی به جهان معرفی گردد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgxn93.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما