کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو خبرگان رهبری مطرح کرد:

اقدام سریع سران سه قوه برای مبارزه با مفسدان اقتصادی

خبرگزاری حوزه نیوز , 27 تير 1397 ساعت 19:23

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه آمار بالای بیکاری در خوزستان قابل پذیرش نیست، گفت: چرا با وجود آمار بالای بیکاری، از نیروهای غیربومی در خوزستان استفاده می‌کنید! جذب نیروی غیربومی منطقی نیست و به ضرر اقتصاد درون‌زای استانی است.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مشکلات اقتصادی و افزایش بی‌سابقه گرانی‌ها، اظهار داشت: متأسفانه در چند ماه اخیر شاهد بی‌تدبیری یا کم تدبیری برخی مسئولان بودیم که سبب افزایش بی‌سابقه قیمت ارز و حامل‌های انرژی و به تبع سخت و طاقت‌فرسا شدن زندگی و معیشت مردم شد.

امام جمعه موقت اهواز، عدم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و متخلفان را یکی از موانع افزایش گرانی‌ها در کشور دانست و گفت: اگر قوه مقننه با وضع قوانین پیش‌گیرنده و همچنین قوه قضائیه با برخورد قاطع و شدید با مفسدان اقتصادی، جلوی رانت‌خواران را می‌گرفتند، امروز شاهد چنین اوضاع نابسامانی در زمینه افزایش ارز و گرانی نبودیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه به آمار بالای بیکاری در خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: چرا با وجود آمار بالای بیکاری، از نیروهای غیربومی در خوزستان استفاده می‌کنید! جذب نیروی غیربومی منطقی نیست و به ضرر اقتصاد درون‌زای استانی است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، با تأکید بر اینکه باید اولویت اشتغال را باید به نیروهای بومی دهیم، تصریح کرد: وقتی آمار بیکاری در آبادان و خرمشهر بالاست، معنا ندارد که نیرو از خارج از این شهرستان‌ها جذب شود.

وی با بیان اینکه نرخ معدل بیکاری در کشور ۱۲ و نیم درصد و در خوزستان ۲۵ درصد یعنی دو برابر نرخ کشوری است، گفت: خوزستان علاوه بر مشکلات جنگ تحمیلی و مافیای آب و مسأله شوری آب که به 2 هزارمیکرو موس رسیده، مشکل عمده بیکاری نیز دارد که خود یک فاجعه بزرگ محسوب می‌شود.

عضو خبرگان رهبری، راه‌حل برون از گرفتاری‌های امروز را عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر اینکه دولت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و شخص رئیس‌جمهور باید در زمینه کنترل گرانی‌های لجام‌گسیخته ارز و... نظارت دقیق داشته باشند، مجلس نیز در صورت لزوم باید با طرح سؤال از رئیس‌جمهور و استیضاح وزیران اوضاع را به حالت عادی بازگردانند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، در پایان گفت: اگر مسئولین از همان روزهای اولی که حضرت آقا فرمان اقتصاد مقاومتی را صادر کردند، در این خصوص اقدام قاطع انجام می‌دادند، امروز شاهد چنین اوضاع نابسامانی نبودیم و مردم این‌گونه به زحمت نمی افتاند؛ ازاین‌رو بر همه سران سه قوه و دیگر مسئولان لازم است که در خصوص مبارزه با متخلفان و مفسدان اقتصادی اقدام سریع و قاطع انجام داده و در راستای فراهم نمودن زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی و کمک به اشتغال جوانان کمک کنند.

انتهای خبر/ 137


کد مطلب: 66585

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66585/اقدام-سریع-سران-سه-قوه-مبارزه-مفسدان-اقتصادی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir