پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 66599
منبع : خبرگزاری مهر

سفارش امامان معصوم به زیارت حضرت معصومه(س)

قم نيوز : یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: حضرت معصومه(س) تنها امامزاده‌ای هستند که ائمه معصومین(ع) به زیارت ایشان سفارش کرده‌اند.
سفارش امامان معصوم به زیارت حضرت معصومه(س)
سفارش امامان معصوم به زیارت حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد زیارتی با تبریک دهه کرامت، با اشاره به لقب حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: لقب معصومه را امام رضا(ع) بر ایشان گذاشتند و این افتخاری است که فقط نصیب کریمه اهل بیت(ع) شده است.

وی با اشاره به روایتی که از امام رضا(ع) در ارتباط با زیارت حضرت معصومه(س) نقل شده است، گفت: «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است» که این روایت نشان از شأن والای این بانو دارد که امام معصوم(ع) زیارت ایشان را سفارش کرده است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: امام صادق(ع) در رؤیای صادقه به آیت الله مرعشی نجفیکه با دعا و راز و نیاز، تلاش پیگیری را برای یافتن قبر مطهر حضرت زهرا(س) آغاز کرده بودند خطاب فرمود: بر تو باد به کریمه اهل بیت(ع)، بانویی که همانند مادر پاکش فاطمه اطهر(س) است و شفیع روز محشر خواهد بود.

پاسخ حضرت معصومه(س) به سؤالات شیعیان

وی با بیان مقام علمی حضرت معصومه(س) تصریح کرد: حضرت معصومه(س) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشیع است و مقام علمی بلندی دارد و نقل شده که روزی جمعی از شیعیان، به قصد دیدار حضرت موسی بن جعفر(ع) و پرسیدن پرسش‌هایی از ایشان، به مدینه منوره مشرف شدند. چون امام کاظم(ع) در مسافرت بود، پرسش‌های خود را به حضرت معصومه(س) که در آن هنگام کودکی خردسال بیش نبود، تحویل دادند.

حجت الاسلام زیارتی افزود: فردای آن روز برای بار دیگر به منزل امام رفتند، ولی هنوز ایشان از سفر برنگشته بود. پس به ناچار، پرسش‌های خود را باز خواستند تا در مسافرت بعدی به خدمت امام برسند، غافل از این که حضرت معصومه(س) جواب پرسش‌ها را نگاشته است. وقتی پاسخ‌ها را ملاحظه کردند، بسیار خوشحال شدند و پس از سپاسگزاری فراوان، شهر مدینه را ترک گفتند. از قضای روزگار در بین راه با امام موسی بن جعفر(ع) مواجه شده، ماجرای خویش را باز گفتند. وقتی امام پاسخ پرسش‌ها را مطالعه کردند، سه بار فرمود: پدرش فدایش.

فضیلت زیارت حضرت معصومه(س)

وی همچنین با اشاره به زیارت حضرت معصومه(س) از منظر روایات بیان کرد: درباره فضیلت زیارت حضرت معصومه(س) روایات فراوانی از پیشوایان معصوم رسیده است. از جمله، هنگامی که یکی از محدثان برجسته قم، به نام «سعد بن سعد» به محضر مقدس امام رضا(ع) شرفیاب می‌شود، امام هشتم خطاب به ایشان می‌فرماید: «ای سعد از ما در نزد شما قبری است». سعد می‌گوید: فدایت شوم! آیا قبر فاطمه دختر موسی بن جعفر(س) را می‌فرمایید؟ می‌فرماید: آری، هر کس او را زیارت کند، در حالی که به حق او آگاه باشد، بهشت از آن اوست.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین پیشوای جهان تشیع امام جعفر صادق(ع) نیز در این باره می‌فرمایند: «هر کس او را زیارت کند، بهشت بر وی واجب گردد».


انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdceon8p.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما