پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 66604
منبع : خبرگزاری ايرنا

کشتی گیر قمی نایب قهرمان آسیا شد

قم نيوز : رئیس هیات کشتی قم با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا در هند گفت: علیرضا نجاتی، فرنگی کار قم در این رقابت ها بر سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاد و صاحب گردن آویز نقره شد.
کشتی گیر قمی نایب قهرمان آسیا شد
کشتی گیر قمی نایب قهرمان آسیا شد
به گزارش قم نیوز محسن وزیری روز پنجشنبه با بیان این که در این رقابت ها که روزهای 26 و 27 تیرماه در شهر دهلی نو برگزار شد، تیم ایران با کسب 225 امتیاز و با اقتدار کامل به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت، افزود: فرنگی کار جوان قم که در ترکیب تیم ملی جوانان ایران در این رقابت ها حضور داشت در وزن 60 کیوگرم موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.

وی افزود: این ورزشکار قمی در این دور از مسابقات حریفانی از تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان را پشت سر گذاشت و در دیدار پایانی نتیجه را به کشتی گیری از فزاقستان واگذار کرد.

رئیس هیات کشتی قم با اشاره به این که کشتی گیر قمی در دور نخست مقابل مازیتوف از تاجیکستان در حالی که حریف حاضر به مبارزه با وی نشد به برتری رسید ادامه داد: در دور دوم این فرنگی کار با کانزار بیک از قرقیزستان دیدار کرد که سرانجام موفق شد با نتیجه سنگین 9-0 حریف خود را شکست دهد.

وزیری، حریف نیمه نهایی نجاتی را ورزشکاری از ازبکستان اعلام کرد و گفت: کشتی گیر قمی در مرحله نیمه نهایی و برای راه یابی به دیدار پایانی با تیرکاشف از ازبکستان روبرو شد که سرانجام این حریف را پشت سر گذاشت و به دیدار فینال راه یافت.

وی با بیان این که در وزن 60 کیلوگرم، 12 کشتی گیر در این دور از مسابقات وزن کشی کرده بودند اظهار داشت: این فرنگار آینده دار قم در دیدار پایانی مقابل گالیم کابدوناساروف از کشور قزاقستان به روی تشک رفت که با واگذاری این مسابقه با نتیجه 10 بر 2، بر سکوی نائب قهرمانی آسیا ایستاد.

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان با 6 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز با کسب 225 امتیاز مقتدرانه قهرمان رقابت های آسیایی در کشور هند شد. تیم های کشتی فرنگی قزاقستان با 147 امتیاز و قرقیزستان با 135 امتیاز به ترتیب در سکوی نائب قهرمانی و سومی این مسابقات ایستادند.

در این دوره از مسابقات تیم های ازبکستان، ژاپن، کره جنوبی، چین، تاجیکستان و ترکمنستان نیز حضور داشتند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcba0b0.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما