پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 66622
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله سعیدی: شیعیان در زیارت موضع سیاسی خود را مشخص می‌کنند

قم نيوز : تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: یکی از ویژگی‌های شیعیان این است که با پرداختن به زیارت موضع مذهبی و سیاسی خود را مشخص می‌کنند.
شیعیان در زیارت موضع سیاسی خود را مشخص می‌کنند
شیعیان در زیارت موضع سیاسی خود را مشخص می‌کنند
به گزارش قم نيوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان قم که در سالن جلسات محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه زیارت مردم در اماکن مقدس طی این ایام شور متفاوتی دارد، مطرح کرد: یکی از ویژگی‌های شیعیان این است که با پرداختن به زیارت موضع مذهبی و سیاسی خود را مشخص می‌کنند.
وی از حرم بانوی کرامت به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) نام برد و تصریح کرد: زائران در منبر حرم بانوی کرامت همه اهل‌بیت(ع) را مورد خطاب قرار می‌دهند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه عشق شیعیان به اهل‌بیت(ع) فقط عاطفی و احساسی نیست، مطرح کرد: محبت ما به اهل بیت(ع) برخاسته از عقل، شعور و استدلال است و محبت رمز کوشش و کشش به سمت مجذوب است و زمانی که انسان عشق به اهل بیت(ع) را داشته باشد به سمت این خاندان جذب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه محبت راستین انسان را وادار به صف‌بندی می‌کند، مطرح کرد: انسان در محبت محبوب، از سویی مقابل دشمنان محبوب و از سویی در صف طرفداران او است.
سعیدی با اشاره به اینکه محبان واقعی اهل‌بیت(ع) هیچگاه از تبعیت از این خاندان دست نمی‌کشند، عنوان کرد: محبت واقعی به اهل‌بیت(ع) دارای استمرار است و روز به روز نیز افزایش خواهد داشت.
وی یادآور شد: در انقلاب اسلامی نیز افرادی مدعی دفاع از حق بودند و برای ولایت فقیه درس گفتند و کتاب نوشتند اما در برهه‌ای از زمان همه این فعالیت‌ها فراموش شد چراکه این افراد به بازنگری در مباحث فکری مختلف خود رسیدند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb50b0.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما