پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 66632
منبع : خبرگزاری مهر
همزمان با دهه کرامت انجام می‌شود؛

آغاز ساخت شبستان امام علی(ع) در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از آغاز پروژه ساخت شبستان امام علی(ع) با وسعت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۴ هزار نفر در ایام دهه کرامت خبر داد.
آغاز ساخت شبستان امام علی(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
آغاز ساخت شبستان امام علی(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز هادی محمودنژاد در گفت‌وگویی به تشریح برخی از پروژه‌های عمرانی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله که در ایام دهه کرامت افتتاح خواهند شد پرداخت و ابراز داشت: برنامه‌های توسعه‌ای حرم مطهر در چهار حوزه گوناگون برنامه‌ریزی‌شده است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که توسعه حرم مطهر بر اساس طرح جامع دنبال می‌شود، عنوان داشت: سیل مشتاقان زیارت بارگاه قدسی قم روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی ادامه داد: سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر به قم می‌آیند؛ بر این اساس باید فضاهای مناسب برای پذیرایی از زائران این آستان قدسی فراهم شود.

محمودنژاد بابیان این‌که شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها به مراحل پایانی رسیده و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در ایام دهه کرامت پروژه ساخت شبستان امام علی علیه‌السلام با وسعت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع با ظرفیت ۴ هزار نفر آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: مراحل امکان‌سنجی، مطالعاتی، آزمایش‌های ژئوفیزیک و طراحی معماری این پروژه تمام‌شده و در همین ایام شروع بکار این پروژه بزرگ را شاهد خواهیم بود.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بابیان این‌که پروژه‌های عمرانی حرم مطهر در چهار حوزه عمرانی رده‌بندی‌شده است، ابراز داشت: در حوزه اول پروژه‌های عمرانی با شش پروژه؛ پروژه اول ۲ هزار متر با ۶ کاربری، پروژه دوم ۴ هزار و ۲۰۰ متر با ۳ کاربری، پروژه سوم هزار و ۲۰۰ متر با ۲ کاربری، پروژه چهارم ۷۵۰ متر با ۲ کاربری، پروژه پنجم هفت هزار و ۴۰۰ متر با ۱۹ کاربری و پروژه ششم ۳ هزار و ۲۰۰ متر ۱۴ کاربری است.

وی افزود: در حوزه دوم پروژه‌های عمرانی با پنج پروژه؛ پروژه اول ۳ هزار و ۲۰۰ متر با ۴ کاربری، پروژه دوم هفتاد و یک هزار متر (یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های استان) با ۹ کاربری، پروژه سوم ۴ هزار و ۱۰۰ متر با یک کاربری، پروژه چهارم و پنجم به ترتیب هزار و ۴۰۰ متر و ۶۰۰ متر با کاربری‌های متغیر است.

محمودنژاد در ادامه به حوزه سوم از پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: جمعاً ۲ پروژه با ۳ هزار و ۸۰۰ متر با سه کاربری پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: حوزه چهارم پروژه‌های عمرانی با سه پروژه به ترتیب ۵ هزار متر با ۸ کاربری، ۴ هزار و ۵۰۰ متر با ۳ کاربری و ۲۰ هزار متر ۵ کاربری از دیگر خدمات عمرانی آستان است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره با بخش املاک و موقوفات آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به اولین طرح حمایتی حرم مطهر اشاره کرد و گفت: با عنایت تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها تخفیف ۵۰ درصدی در صلح پذیره و سرقفلی مستأجران پیش‌بینی‌شده است.

محمودنژاد به حوزه چهارم از برنامه‌های اجرایی به طرح جامع حرم مطهر اشاره کرد و گفت: طرح جامع حرم مطهر چند سالی است که شروع به کار کرده است و در ایام دهه کرامت از این طرح رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccieqe.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما