پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 66634
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ: هنر و معنویت دو عنصر ناگسستنی است

قم نيوز : رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، هنر و معنویت را دو عنصر ناگسستنی دانست و گفت: هر چند ابزار هنر مادی است اما خمیر مایه اصلی آن معنویت است همانطور که هنر اسلامی نیز نتیجه تجلی وحدت در کثرت است.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ: هنر و معنویت دو عنصر ناگسستنی است
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ: هنر و معنویت دو عنصر ناگسستنی است
به گزارش قم نیوز محمدحسین ایمانی، ظهر امروز در نشست تخصصی توریست و معنویت که در سالن جلسات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها کتابخانه حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به ارتباط میان هنر، معنویت و گردشگری اظهار کرد: اگر فلسفه هنر و گردشگری را مورد بررسی قرار دهیم به نکات مشترکی خواهیم رسید و می‌توانیم از هنر وارد معنویت و گردشگری شویم.

وی با بیان اینکه تعاریف مختلف در مورد هنر به بررسی ارتباط میان معنویت و گردشگر کمک می‌کند، اضافه کرد: در راستای رسیدن به هدف مورد نظر باید به ابعاد مختلف هنر توجه داشته باشیم و بدانیم که هنری به مبانی فلسفی و تئوری غیر هنری می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: "خیال " یکی از رشته هایی است که در مباحث فلسفی به آن توجه شده است و می‌تواند ما را از هنر به معنویت و گردشگری برساند.

وی با تاکید بر اینکه خیال در نگاه فلاسفه عامل اصلی حرکت است، مطرح کرد: بر اساس تعابیر اندیشمندان مختلف هنر وسیله ارتباط میان انسان‌هاست و برای حیات بشر و سیر به سوی سعادت موضوعی ضروری است چراکه افراد بشر را با احساسات یکسان به یکدیگر پیوند می‌دهد.

ایمانی هنر و معنویت را دو عنصر ناگسستنی دانست و گفت: هر چند ابزار هنر مادی است اما خمیر مایه اصلی آن معنویت است همانطور که هنر اسلامی نیز نتیجه تجلی وحدت در کثرت است و وابستگی همه چیز را به خداوند متعال نشان می دهد در این فضای هنری انسان به هر سو رو کند به یاد خداوند متعال می افتد و خداوند در ضمیر او روشن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری نیز از معنویت جدا نیست، عنوان کرد: در فلسفه گردشگری مطالعات زیادی انجام شده است که نتیجه این مطالعات از گردشگری به عنوان وسیله رشد و پیشرفت یاد می‌کند و اگر تغییر و رشد در فرد گردشگر رخ ندهد آن فرد دچار نقص بوده است.

این کارشناس اقتصاد گردشگری یادآور شد: گردشگری مجازی دارای حرکت نیست به همین علت در مقوله گردشگری حقیقی جایگاهی نخواهد داشت و نمی‌تواند ما را به نتایج مورد نظر برساند.

وی اضافه کرد: اگر صنعت را در ابعاد مادی و هنری مورد توجه قرار دهیم باید بگوییم که گردشگری یک صنعت است چراکه فرآیند گردشگری محصولی را خلق می‌کند که انسان به خداوند متعال نزدیک‌تر می‌شود.

ایمانی با بیان اینکه اکنون در کشورهای مختلف به موضوع معنویت و گردشگری توجه می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در ایران اسلامی نیز به این موضوع توجه لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceep8p.jh8pxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

حسین
باسلام.برای محله نهم ودهم پردیسان جاده ورجان کهک اتوبوس واحدبرای ترددداخل شهراگه ممکنه قراردهید