جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۱
کد مطلب : 66637
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله مکارم شیرازی: جلوی گرانی لجام گسیخته گرفته شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با انتقاد از گرانی لجام گسیخته و افزایش قیمت ها گفت: گاهی شاهد هستیم که قیمت ها 50 درصد،100 درصد و حتی بیشتر افزایش یافته است؛ البته در این میان عده ای از مردم هم مقصر هستند و برخلاف انتظار عمل کرده و تا وقتی کالایی کم می شود دست به احتکار می زنند.
جلوی گرانی لجام گسیخته گرفته شود/شرایط حساس فعلی وقت تسویه حساب نیست
جلوی گرانی لجام گسیخته گرفته شود/شرایط حساس فعلی وقت تسویه حساب نیست
به گزارش قم نیوز آیت الله ناصر مکارم شیرازی پنجشنبه شب در دیدار مسؤولان عقیدتی نیروی انتظامی به شرایط حساس کشور اشاره کرد و گفت: دشمن بعد از ناامیدی برای ضربه زدن به نظام در عرصه نظامی، همه توان خود را در تحریمها و مسائل اقتصادی متمرکز کرده است.

وی با اشاره به عوامل داخلی دشمنان بیان کرد: یک دسته از افراد پیاده نظام دشمنان هستند و دسته دیگر عوامل آنها نیستند بلکه نارضایتیهایی دارند به ویژه در شرایطی که نارضایتیهای اقتصادی زیاد شده است.

این مرجع تقلید با انتقاد از وضعیت قطعی برق گفت: بروز قطعی برق موجب شده که خللهایی در فعالیت کارخانهها و زندگی مردم ایجاد شود؛ چرا نباید در خصوص این مسائل پیش بینی لازم از سوی دولتمردان صورت می گرفت. باید قبلا پیش بینی می کردید، چرا پیش بینی نشده است؟ حداقل از مردم عذرخواهی کرده و بگویید که در صدد حل مشکلات هستید.

وی با انتقاد از گرانی و افزایش قیمت ها خاطرنشان کرد: گاهی شاهد هستیم که قیمت ها 50 درصد،100 درصد و حتی بیشتر افزایش یافته است؛ البته در این میان عده ای از مردم هم مقصر هستند و برخلاف انتظار عمل کرده و تا وقتی کالایی کم می شود دست به احتکار می زنند؛ در این خصوص نمی توان همه مشکلات را ناشی از دولت دانست.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: برخی اوقات مسائلی می‌شنویم که تعجب آور است؛ برای مسائل ضروری ارز اختصاص نیافته از سوی دیگر 40 موسسه با ارز دولتی نسبت به واردات موبایل اقدام کرده و آن را با قیمت آزاد در بازار فروخته‌اند یا 4 هزار ماشین خارجی وارد کرده اند، این مسائل موجب ناراحتی مردم می شود.

وی با بیان اینکه نباید مشکلات را پرده پوشی کنیم، افزود: باید برای حل مشکلات تلاش کرد، با خط زدن صورت مسئله، مسئله حل نخواهد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به سخن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از هر اعتراضی در ایران بیان کرد: اینگونه و با صراحت در امور دیگران دخالت می کنند؛ در چنین دنیایی که بی قانونی حاکم شده باید حواسمان خیلی جمع باشد.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که مشکلات وجود دارد گفت: هیچ عقل سلیمی اجازه نمی دهد که در این شرایط تسویه حساب کنیم، بلکه باید با اتحاد مشکلات را حل کرده و اعتقاد داریم که خداوند نیز کمک خواهد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به وظایف سنگین نیروی انتظامی در جامعه بیان کرد: در غرب نیروی انتظامی به مسائل مذهبی اعتقادی نداشته و فقط جنبههای مادی را در نظر می گیرند ولی در نیروی انتظامی ما امنیت اجتماعی و سیاسی از امنیت اخلاقی و اعتقادی جدا نیست.

وی با اشاره به دو فسلفه وجود بخش عقیدتی و سیاسی در ناجا و دیگر نهادها اظهار کرد: یکی اینکه خود نیروها از نظر اعتقادی و اخلاقی پرورش یافته و دیگر اینکه در انتقال عقاید به مردم نیز چنین باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchq-n-.23n-xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما