جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۶
کد مطلب : 66640
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله یزدی در جمع اساتید بسیجی حوزه:

کار طلبه و روحانی انقلابی فقط درس و بحث نیست

قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه با اشاره به دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی در فضای داخلی و بین المللی، تصریح کرد: هیچ گاه اسلام در طول تاریخ به این اندازه در سطح جهانی مورد توجه، دقت، تحقیق و شناخت نبوده است و امروز اساتید موظف هستند که در کنار درس، شرایط حساس و موقعیت کنونی کشور را برای طلاب بیان کنند.
کار طلبه و روحانی انقلابی فقط درس و بحث نیست/ اساتید موقعیت کشور را برای طلاب بیان کنند
کار طلبه و روحانی انقلابی فقط درس و بحث نیست/ اساتید موقعیت کشور را برای طلاب بیان کنند
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد یزدی در اختتامیه اولین دوره مشترک تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه استان های قم، خراسان رضوی، تهران و اصفهان، در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد با اشاره به اینکه باید موقعیت اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد، گفت: امروز کشور با رهبری ولایت فقیه که توانسته این نظام را حفظ کند، از فراز و نشیب ها عبور کرده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی در فضای داخلی و بین المللی، تصریح کرد: هیچ گاه اسلام در طول تاریخ به این اندازه در سطح جهانی مورد توجه، دقت، تحقیق و شناخت نبوده است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به قدرت دفاعی فوق العاده امروز ایران که در هیچ یک از حکومت های گذشته چنین قدرتی نبوده است، اظهار کرد: وقتی به سایر برکات انقلاب اسلامی در زمینه پیشرفت هایی مانند پزشکی می نگریم نیز همین گونه است؛ امروز بر خلاف گذشته که از پزشکان خارجی استفاده می کردیم، متخصصان بزرگی داریم.

آیت الله یزدی در ادامه با اشاره به اینکه قدرت های دنیا چهل سال است که می خواهند این حکومت اسلامی را سرنگون کنند، افزود: اگر آنان می دانستند که می توانند ایران اسلامی را با قدرت نظامی سرنگون کنند، این کار را می کردند، ولی نمی توانند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ارکان حوزه های علمیه اشاره و خاطر نشان کرد: امروز اساتید می بایست نظام، انقلاب و اسلام را حفظ کنند و در درس خود، در این زمینه با طلاب خود سخن بگویند.

وی با بیان اینکه بعضی سکوت ها از فریاد زدن بیشتر تاثیر می گذارد، توضیح داد: اگر یک نفر استاد ساکت باشد و درباره انقلاب چیزی نگوید، اثر منفی خواهد داشت و معنای آن این است که یک طلبه و روحانی فقط به درس و بحث خودش بپردازد، این در حالی است که باید نسبت به تربیت طلبه انقلابی اهتمام ورزید.

آیت الله یزدی تاکید کرد: امروز استادان موظف هستند که در کنار تربیت قوی درسی، شرایط حساس و موقعیت کنونی کشور را برای طلاب بیان کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شورای نگهبان یکی از نقاط حساس حاکمیت است، گفت: بحث های خوبی در شورای نگهبان مطرح می شود و مباحث علمی، فقهی و حقوقی آن به شکل کتاب و جزوه به ترتیب از حال تا زمان گذشته در حال چاپ است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbg0b0.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما