جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : 66653
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حوزه وارداتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

معصومین (ع) الگویی کامل در تمام ابعاد فردی و اجتماعی هستند

قم نيوز : مدیرکل حوزه وارداتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید براساس یک الگو، سبک زندگی خود را انتخاب کنیم و بدون تردید تنها معصومین (ع) هستند که می‌توانیم با الگو قرار دادن آن‌ها یک زندگی متعالی داشته باشیم.
معصومین (ع) الگویی کامل در تمام ابعاد فردی و اجتماعی هستند
معصومین (ع) الگویی کامل در تمام ابعاد فردی و اجتماعی هستند
به گزارش قم نیوز محمدمهدی احمدی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود رضوی که پیش از ظهر امروز در تالار مرکزی شهر برگزار شد با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره‌های دینی و الگو قرار دادن معصومین (ع) در زندگی فردی و اجتماعی اظهار کرد: تمام انسان‌ها فطرتاً اجتماعی هستند و هیچ انسانی بدون الگو زندگی نمی‌کند.

وی افزود: همه انسان‌ها اعم از انسان منفی یا مثبت یک الگو در زندگی دارند و طبیعتاً هر قدر که آن الگو متعالی باشد، آن شخص نیز بیشتر رشد می‌‌کند و اگر الگو سطح پایین باشد، سطح فرهنگی و زندگی نیز کاهش پیدا می‌کند بنابراین انتخاب الگو در سبک زندگی افراد بسیار مؤثر است.

مدیرکل حوزه وارداتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: معصومین (ع) ‌به عنوان‌ انسان‌های متعالی و افرادی که در تمام ابعاد فردی و اجتماعی زندگی رشد کرده‌اند، می‌توانند به عنوان یک الگوی متعالی در زیست ما تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: ما باید براساس یک الگو، سبک زندگی خود را انتخاب کنیم و چه خوب است که این الگو از افرادی باشد که در همه ابعاد رشد کرده‌اند و متعالی هستند و بدون تردید تنها معصومین (ع) هستند که می‌توانیم با الگو قرار دادن آن‌ها یک زندگی متعالی داشته باشیم.

احمدی در ادامه با اشاره به تأثیرات استفاده از رهنمود‌ها و فرمایشات معصومین(ع) در زندگی فردی و اجتماعی بیان کرد: حوزه دین دو شاخص بسیار مهم دارد که شاخص اول نماد و مناسک و شاخص دوم حوزه معرفتی و شناخت عمیق به اندیشه‌های بزرگان دین است که با شناخت‌ آن‌ها می‌توانیم زندگی خود را رشد دهیم.

وی گفت: ما باید به مناسک و نماد‌های خود پایبند باشیم اما نباید در این‌ها توقف کنیم بلکه باید معرفت و شناخت عمیق به اندیشه‌های معصومین (ع)‌ داشته باشیم و اندیشه‌های ایشان را در زندگی خود اجرایی کنیم و در این صورت است که جامعه‌ای رشد یافته و آرام خواهیم داشت.

مدیرکل حوزه وارداتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: زمانی که الگوی ما در زندگی معصومین (ع)‌ باشند، افسردگی در جامعه کاهش پیدا می‌کند و جامعه رشد می‌کند، بنابراین معرفت و شناخت به اندیشه‌های معصومین (ع) در زندگی تأثیرات مثبت بسیار زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmvdv.w6dvtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما