کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری:

86 هزار حاجی عازم سرزمین وحی می‌شوند/پرهیز حجاج از ورود به مناقشات سیاسی و مذهبی

خبرگزاری فارس , 29 تير 1397 ساعت 22:40

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امسال 86 هزار زائر عازم حج می‌شوند گفت: این زائران در قالب 600 کاروان اعزام شده و 1060 روحانی معین و معینه در خدمت حجاج هستند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید جواد مظلومی امروز با بیان اینکه زائران باید آمادگی لازم را برای ورود به حج داشته باشند و اگر ورود به سرزمین وحی بدون آمادگی باشد ممکن است زائران نتوانند بهره کافی از این سفر داشته باشند، اظهار کرد: آمادگی جسمانی به دلیل گرمی هوا از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است کسانی فعالیت جسمی چندانی نداشته باشند و وقتی قرار باشد طواف کرده و به سعی صفا و مروه بروند باید از قبل تمرین پیاده روی سبک را داشته باشند و خودشان را برای تغییر شرایط آماده کنند

وی بخش دیگری از آمادگی‌های مورد نیاز را آگاهی‌های علمی و معرفتی دانست و بیان کرد: زائران می‌توانند با مطالعه بسته‌های فرهنگی و کتاب‌هایی که بر روی پایگاه حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت قرار دارد آمادگی‌های لازم را کسب کنند؛ بیش از 800 عنوان کتاب بر روی این سایت قرار دارد و حجاج می‌توانند نسخه دیجیتال را با خود همراه داشته باشند.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه آمادگی عبادی در حج از اهمیت زیادی برخوردار است، یادآور شد: حج اردوی عبادی با حالات ویژه معنوی است و باید حجاج با قرآن، نماز مانوس باشند تا بتوانند بهره بیشتری از این سفر معنوی ببرند.

وی اضافه کرد: تشرف به حرمین شریفین بر اساس تفاهم نامه ای که بین نمایندگان بعثه و سازمان حج و زیارت با وزارت حج عربستان داشته اند صورت گرفته و حجاج با خیال راحت به سفر مشرف می‌شوند و امیدواریم همانند سال گذشته امنیت لازم تامین شود.

مظلومی با بیان اینکه حجاج از همه حقوقی که مسافر قانونی دارد بهره مند هستند، خاطرنشان کرد: البته باید قواعد و ضوابطی که بعثه به مدیران و حجاج اعلام کرده است رعایت شود و توجه به این مسائل کار را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به برخی از توصیه‌ها به حجاج گفت: باید اختلافات فرهنگی را مد نظر قرار داده و مسائلی که به زائران گفته شده است رعایت شود.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه تکریم قرآن کریم باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: قصد ما در این سفر عبادت و انجام تکلیف حج صحیح ابراهیمی است و قصد ورود به مباحث اختلافات مذهبی نداریم و حجاج از مناقشات مذهبی و سیاسی بپرهیزند.

وی افزود: البته یکی از وظایف ما همانطور که رهبری فرمودند تبیین صحیح اعتقادات است و برقراری ارتباط با زائران دیگر کشورها از اهداف برگزاری حج است.

مظلومی با اشاره به اینکه امسال 86 هزار زائر عازم حج می‌شوند گفت: این زائران در قالب 600 کاروان اعزام شده و 1060 روحانی معین و معینه در خدمت حجاج هستند.

وی در خصوص نحوه حمل و نقل زائران بین ایران و عربستان اظهار کرد: نیمی از زائران با خطوط هواپیمای ایرانی و نیمی با خطوط هواپیمایی عربستان سعودی و امیدواریم با پیش بینی‌های صورت گرفته در خطوط هوایی پروازها به موقع انجام شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 66657

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/66657/86-هزار-حاجی-عازم-سرزمین-وحی-می-شوند-پرهیز-حجاج-ورود-مناقشات-سیاسی-مذهبی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir