يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 66751
منبع : خبرگزاری فارس
در وزن 60 كيلوگرم رقم خورد

موفقيت كشتي‌گير قم در كسب دومين مدال آسيايي

قم نيوز : كشتي‌گير جوان و آينده‌دار استان قم موفق به كسب مقام نايب‌قهرماني و نشان نقره پيكارهاي سال 2018 كشتي فرنگي قهرماني جوانان آسيا شد.
موفقيت كشتي‌گير قم در كسب دومين مدال آسيايي
موفقيت كشتي‌گير قم در كسب دومين مدال آسيايي
به گزارش قم نیوز کشتی‌گیری که به واسطه استعداد و نبوغ بالای خود در کشتی‌ فرنگی از اوایل دهه 1390 در رده ملی حضور دارد، بعد از تجربه حضور در پیکارهای مختلف برون‌مرزی به مسابقات 2018 قهرمانی آسیا رفت و با کسب مدال بازگشت.

این کشتی‌گیر علیرضا نجاتی است که نخستین بار در سال 2014 عضو تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان ایران در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در مجارستان شد و با ایستادن روی سکوی سوم نشان برنز این دوره از مسابقات را برای ورزش قم به ارمغان آورد.

نجاتی با تداوم روند پیشرفت‌های خود در کشتی فرنگی، دو سال بعد در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان آسیا در سال 2016 نیز عضو تیم ملی ایران شد و بار دیگر با قبول تنها یک شکست به مقام سوم و نشان برنز پیکارهای آسیایی بسنده کرد.

حضور موفق نجاتی در پیکارهای داخلی موجب شد تا این کشتی‌گیر بار دیگر به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران دعوت شده و در آخرین سال حضور خود در این رده سنی، همراه با تیم ملی جوانان کشورمان به مسابقات سال 2018 کشتی فرنگی جوانان قاره کهن اعزام شود.

این در حالی است که مسابقات امسال کشتی فرنگی جوانان آسیا به میزبانی شهر دهلی‌نو در هندوستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با درخشش پویا ناصرپور، بهرام معروف‌خانی، امین کاویانی‌نژاد، حسین فروزنده، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده صاحب مدال طلا شد.

در مجموع هفت کشتی‌گیر از ترکیب 10 نفره تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در پیکارهای امسال قهرمانی آسیا به دیدار نهایی اوزان خود راه یافتند اما تنها کشتی‌گیران اوزان 55، 63، 72، 82، 87 و 130 کیلوگرم به مقام قهرمانی دست یافتند و فرنگی‌کار وزن 60 کیلوگرم یعنی علیرضا نجاتی به همراه دو کشتی‌گیر دیگر یعنی شایان عفیفی و وحید دادخواه در اوزان 77 و 97 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

نجاتی در این پیکارها کشتی‌های فنی و قابل قبولی به نمایش گذاشت اما در دیدار نهایی به حریف اهل کشور قرقیزستان باخت و نقره گرفت، در حالی که سجاد ایمان طلب در وزن 67 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد در مجموع تیم ملی ایران با کسب 225 امتیاز مقتدرانه قهرمانی آسیا شد.

انتهای / 137
https://qomnews.ir/vdcezf8p.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما