دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 66794
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اعلام کرد

پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اولویت حفظ کاربری اراضی کشاورزی

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز اولویت ما برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی در استان قم است.
پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اولویت حفظ کاربری اراضی کشاورزی
پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اولویت حفظ کاربری اراضی کشاورزی
به گزارش قم نیوز محمدرضا طلایی اظهار کرد: طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در خصوص حفظ کاربری اراضی کشاورزی در استان قم صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به استقرار سامانه 131 اشاره کرد که از طریق این سامانه به صورت شبانه روزی گزارشات مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی را دریافت و در اسرع وقت نسبت به بررسی و جلوگیری از بروز تخلف اقدام می‌‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر چهار گشت اختصاصی حفظ کاربری اراضی کشاورزی در استان قم فعال است که به صورت روزانه و حتی روزهای تعطیل در کل مناطق زیرپوشش اقدام به گشت زنی کرده و با نظارت دقیق از هر گونه تخلف در حوزه تغییر کابری اراضی کشاورزی جلوگیری می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر اینکه پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اولویت ما برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی نیز همکاری بسیار خوب و قابل تقدیری با ما دارد و در صورت انجام هرگونه تخلف بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

طلایی بیان کرد: سال گذشته در مجموع بالغ بر 300 مورد توقف عملیات ساخت و ساز داشتیم که عمدتا توسط گشت‌های حفظ کاربری اراضی کشاورزی و یا تماس مردمی با سامانه 131 بوده است.

وی افزود: طی این مدت بالغ بر 70 مورد قلع و قمع به استناد تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی صورت گرفته و بالغ بر 50 مورد نیز اجرای حکم داشتیم، این در حالیست که طی چند سال گذشته همیشه اجرای حکم نسبت به تبصره 2 بیشتر بوده است که عملا در حال حاضر این آمار برعکس شده و این نشان می‌دهد که سیاست سازمان مبنی بر پیشگیری از تخلف است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه آگاهی مردم نسبت به قوانین حفظ کاربری اراضی کشاورزی بالا رفته است، گفت: جلسات متعدد و منظمی با بخشداران، شوراها و دهیاری‌ها در خصوص حفظ کاربری اراضی کشاورزی برگزار شده و همین مسئله باعث شده که مردم از عواقب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی مطلع شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbazb0.rhb09piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما