سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : 66877
منبع : پایگاه تحلیلی خبری 598
انتقادات به هیئت مدیره خانه مطبوعات فاز تقابل گرفت؛

خانه مطبوعات قم "تحریم" شد!

قم نيوز : کاهش میزان مشارکت در انتخابات مجمع سالیانه خانه مطبوعات قم حکایت از نارضایتی اهالی رسانه‌ی قم از عملکرد هیئت مدیره دارد/ نفوذ رئیس بر هیئت مدیره و بازرسانِ خانه مطبوعات باعث ابهامات بیشتری نسبت به فعالیت‌های غیرشفاف شده است.
خانه مطبوعات قم "تحریم" شد!
خانه مطبوعات قم "تحریم" شد!
به گزارش قم نیوز مجمع عمومی عادی سالیانه خانه مطبوعات ‌استان‌های سراسرکشور در روز یکشنبه 31 تیر به صورت الکترونیک از طریق سایت خانه مطبوعات به صورت همزمان در تمام استان ها برگزار شد.

دستور کار مجمع عمومی عادی سالیانه خانه مطبوعات ‌استان‌ها اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات بود.

بر همین اساس و همزمان با سراسر کشور، مجمع عمومی سالانه خانه مطبوعات قم در حالی برگزار شد که بر پایه برخی اخبار واصله، انتخابات برای اصلاح اساسنامه و انتخاب بازرس به دلیل مشارکت کمتر از 50 درصد اعضای خانه مطبوعات قم به حد نصاب نرسید و برگزار نشد.
این در حالی است که مشارکت اعضاء برای انتخابات سال گذشته خانه مطبوعات قم 89 درصد بوده است.

پیگیری خبرنگار ما در خصوص کاهش شدید میزان مشارکت اعضای خانه مطبوعات قم در انتخابات مجمع سالیانه، حکایت از نارضایتی اهالی رسانه‌ی قم از عملکرد یک ساله‌ی هیئت مدیره خانه مطبوعات قم دارد.

طی تماس‌هایی با برخی اعضای خانه مطبوعات قم که در مجمع سالانه شرکت نکرده بودند، عدم شفافیت در فعالیت‌های یک سال گذشته هیات‌مدیره خانه مطبوعات را اصلی‌ترین دلیل نارضایتی این اعضاء عنوان می‌کند.


یکی از اعضای خانه مطبوعات در این‌باره به خبرنگار ما گفته است: «مطبوعاتی‌هایی که ادعای شفافیت در روزنامه‌هایشان دارند، حاضر به انتشار صورت‌جلسات هیات مدیره برای اعضاء و برگزاری حضوری مجمع عمومی به جای برگزاری اینترنتی نبوده‌اند!»


این خبرنگار بر این باور است که نفوذ و لابی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات بر هیئت مدیره و حتی بازرسان خانه مطبوعات باعث شده تا برخی فعالیت‌های غیرشفاف، ابهامات بیشتری را برای اعضاء ایجاد کند و این مسئله باعث دلسردی اعضاء و کاهش مشارکت در مجمع سالانه و انتخابات اخیر شده است.


خبرنگار خبرقم (قم‌نا) در گفتگو با یکی دیگر از اهالی رسانه‌ی قم و عضو خانه مطبوعات، گزارشات منتشر شده از سوی هیئت مدیره خانه مطبوعات را غیر ملموس توصیف کرده است. وی به خبرنگار ما گفته است: گزارش‌‌های عملکرد یک ساله که در کانال تلگرامی منتشر شده است، برای ما اهالی رسانه غیر ملموس است و شائبه روزمه سازی وجود دارد.


این روزنامه نگار قمی افزوده است: تصور غالب در بین اهالی رسانه‌ی قم این است که مدیران خانه مطبوعات قم بیش از اینکه به دنبال منافع رسانه‌ای‌ها باشند، در پی کسب اعتبار و ارتباطات خود با دستگاه‌ها هستند.


گفتنی است که بر اساس قوانین داخلی، گزارش هیئت مدیره و بازرسان، تصویب ترازنامه و حساب سود و زيان و ساير گزارش‌هاي مالی هيئت مدیره و بازرسان و انتخاب بازرسان براي مدت يك سال و مواردی که طبق اساسنامه در وظایف و اختیارات مجمع عمومی است در دستور کار مجمع سالانه خانه مطبوعات می‌باشد.


لازم به ذکر است که سخنان افراد مصاحبه شونده در این گزارش، لزوماً با نظر تحریریه خبرقم (قم‌نا) یکسان نبوده و مسئولیت آن به عهده گوینده‌ی آن می‌باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd5j09.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما