پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 66938
منبع : تهران پرس
معاون استاندار قم:

ارتقای شاخص های اقتصادی با افزایش صادرات تحقق می یابد

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: ارتقای شاخص های اقتصادی با افزایش صادرات و کاهش واردت تحقق می یابد که باید مورد توجه مسئولان دستگاه های مختلف قرار گیرد.
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث قم عمل به تعهدات در حوزه صادرات می باشد که نیازمند هماهنگی و هم افزایی دستگاه های اجرایی برای رونق در اشتغال و اقتصاد است.
وی افزود: مشکلاتی در بخش صادرات وجود دارد که از نزدیک شاهد آن هستیم و آن را درک می کنیم، از این رو باید آسیب شناسی و کارشناسی در حوزه صادرات صورت بگیرد و مشکلات صادرکنندگان مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: در جلسه های مختلف باید پیشنهاد و انتقادها در جهت رونق صادرات جمع آوری و بعد از نگاه تخصصی تصویب و به دستگاه ها ابلاغ شود.
معاون استاندار قم با بیان این که نقش نمایندگی وزارت امور خارجه در بخش صادرات مهم است گفت: این وزارتخانه در ارتباط با کشورهای مختلف و پیگیری برگزاری نمایشگاه ها در راستای معرفی تولیدهای داخلی کشورمان نقش موثری دارد.
وی گفت: باید از همه ظرفیت ها برای تسهیل در صادرات تولیدهای داخلی تلاش کرد.
غضنفری تاکید کرد: دولت تدبیر و امید نیز با تصمیم گیری، سیاستگذاری واصلاح قوانین درصدد ارتقای وضعیت اقتصادی کشور است که امیدواریم در این زمینه توفیق حاصل شود.
وی با اشاره به تعهد استان قم در بخش صادرات گفت: 250 میلیون دلار سهم استان قم در صادرات است که باید این مهم با برنامه ریزی محقق شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر از نظر زمانی در تحقق این رقم عقب هستیم که امیدواریم در فصول دیگری تحقق پیدا کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbw9b0.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما