پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 66967
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
وزیر آموزش و پرورش؛

وزیر آموزش و پرورش: مدارس روشنا و امین را تقویت می کنیم

قم نيوز : وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرا و تصویب برنامه های ستاد را منوط به جلسات فصلی و کلان نکنیم، با تشکیل کارگروه های تعاملی می توان مصوبات و دستورجلسات را زودتر به نتیجه رساند.
برای حل آسیب های اجتماعی نیازمند ظرفیت حوزه های علمیه هستیم/ مدارس روشنا و امین را تقویت می کنیم
برای حل آسیب های اجتماعی نیازمند ظرفیت حوزه های علمیه هستیم/ مدارس روشنا و امین را تقویت می کنیم
به گزارش قم نیوز سید محمد بطحائی در نشست فصلی مشترک ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهارداشت: امروز فرصت مغتنمی است بتوانیم با همه توان خود از ظرفیت حداکثری حوزه های علمیه برای تربیت نسلی اسلامی و انقلابی بهره مند شویم.

وی ادامه داد: امروز کشور در شرایط دشوار و سختی به سر می برد اما این مسائل نمی تواند بهانه ای برای غفلت و کم کاری جهت تربیت نسلی ارزشمند و انقلابی غفلت شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: با تدوین برنامه 5 ساله که با برش هایی از اسناد بالادستی می باشد می بایست بر آموزش خانواده ها در خصوص آسیب های اجتماعی به جدیت ورود کرد و خانواده ها را نسبت به این آسیب ها، تهدیدات و هجمه ها آگاه نمود.

سید محمد بطحائی اظهارداشت: حوزه های علمیه در راستای همین برنامه 5 ساله می بایست در کمک رسانی به آموزش و پرورش در خصوص آموزش ائمه جماعات مدارس، مدیران مدارس، معلمان و خانواده ها دوشادوش آموزش و پرورش نقش آفرینی کند.

وی در خصوص اهمیت مدارس روشنا و امین تصریح کرد: این طرح ها از جمله طرح های ارزشمند مشترک میان حوزه و آموزش و پرورش است که باید عملیاتی  باشند.

وی افزود؛ نیازی نیست بالای سر در هر مدرسه ای تابلو بزنیم مدرسه امین یا روشنا بلکه می توانیم با همین ساختاری که وجود دارد برنامه های مورد نظر را در آن عملیاتی و تقویت کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت؛ از دیدگاه وسیع، ارزشمند و پاسخگوی آیت الله اعرافی در خصوص مطالبات  قدردانی می‌کنم و این ویژگی ایشان  را ، فرصتی مغتنم برای آموزش‌وپرورش به وجود آورده که باید از آن به‌خوبی استفاده شود و به همین منظور باید کارگروه‌ها به‌طور مستمر تشکیل جلسه بدهند و در عملیاتی کردن برنامه‌ها همدیگر را کمک کنند.

وی افزود:اقتصاد کشور در شرایط سختی است و خوشبختانه تجارب خوبی برای عبور از بحران داریم اما این شرایط باعث نمی‌شود که از  طرح‌های ستاد همکاری‌های غفلت کنیم و مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش  تلاش خواهد کرد  که برنامه‌ریزی‌های لازم را برای عملیاتی کردن مصوبات داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش با معرفی تلویزیون تعاملی گفت: وجه عمده آسیب‌های اجتماعی در مورد دانش آموزان به عدم آگاهی  خانواده برمی‌گردد و تلویزیون تعاملی مخاطب محور است و از این فرصت می‌توان برای آموزش خانواده‌ها و  خصوصا در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد . به همکاری حوزه با آموزش‌وپرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازاست و پیشنهاد می‌کنم  اعضای ستاد همکاری‌ها، ضمن توجه به ظرفیت تلویزیون تعاملی ، برنامه پنج‌ساله آموزش مربیان، مدیران و خانواده‌ها را در نظر داشته باشند.

سید محمد بطحایی گفت: با توجه به شرایط تا جایی که امکان داشته باشد از حضور روحانیون آشنا به حوزه تعلیم و تربیت  در مدارساستفاده خواهیم کرد و برای حضور مؤثر روحانیون برگزاری دوره‌های آموزشی و  اعطای گواهی‌نامه مهارتی در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcd5n09.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما