يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 6698
ویژه سال تحصیلی 92-91 صورت می گیرد؛

چاپ هشت جلد کتاب معارف اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی از چاپ هشت جلد کتاب درسی معارف اسلامی در سال تحصیلی جدید خبر داد.
چاپ هشت جلد کتاب معارف اسلامی
به گزارش قم نیوز، غلامحسین گرامی  با اشاره به ویراستاری کتاب‌های درسی معارف اسلامی اظهار کرد: به طور معمول کتاب‌ها پس از تولید اولیه با استفاده روش‌های مختلف مورد ارزیابی و نقد قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جلسات نقد کتاب با حضور استادان، دانشجویان و متخصصان برگزار می‌شود و متخصصان نقاط ضعف کتاب‌ها را بیان می‌کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی از چاپ سه کتاب با ویرایش جدید در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: ویرایش جدید کتاب تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه از مصطفی دلشاد تهرانی، کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام و کتاب اندیشه اسلامی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

وی با اشاره به چاپ پنج کتاب جدید گفت: "انقلاب اسلامی، ماهیت‌ و پیامدها"، "تاریخ امامان شیعه" تالیف حجت‌الاسلام رسول جعفریان و کتاب "آشنایی با قانون اساسی" تالیف محسن ملک افضلی از جمله کتاب‌هایی بوده که در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

گرامی خاطرنشان کرد: دو کتاب درسی جدید در حوزه انسان‌شناسی ویژه دانشجویان رشته فنی و مهندسی پیش‌بینی شده و برخی مباحث آن متناسب با بحث‌های فنی و مهندسی است.

وی با اشاره به تدوین کتاب‌های درسی معارف اسلامی گفت: کتاب‌های معارف بر اساس سرفصل‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به نگارش درمی‌آید.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی تاکید کرد: لازم است نیازسنجی جدی از سوی دانشجویان انجام شود و نظرات آنها را دریافت کنیم تا در سال‌های آینده بتوانیم پیشنهادی جدید را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهیم.

وی به فرآیند اسلامی‌سازی علوم انسانی اشاره کرد و گفت: در زمینه اسلامی‌سازی علوم انسانی هنوز در ابتدای راه هستیم، بنابراین کتاب‌ها باید متناسب با نیازهای روز دانشگاهیان تدوین شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.onik49nia5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما