جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 66998
منبع : خبرگزاری فارس
امام جمعه قم:

جای تکیه به برجام و بسته اروپایی به ظرفیت داخلی تکیه کنیم/مسؤولان خسته صحنه را ترک کنند

قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به اینکه مردم را نباید شرطی کنیم که روزی قضایا را به برجام گره زده و روز دیگر آن را در گرو بسته اروپایی بدانیم، گفت: به جای برجام و بسته اروپایی باید به ظرفیت های داخلی تکیه کنیم.
جای تکیه به برجام و بسته اروپایی به ظرفیت داخلی تکیه کنیم/مسؤولان خسته صحنه را ترک کنند
جای تکیه به برجام و بسته اروپایی به ظرفیت داخلی تکیه کنیم/مسؤولان خسته صحنه را ترک کنند
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به معیارهای شناخت معروف و منکر بیان کرد: شناخت معیارها به ما کمک میکند که در زندگی خود معروفها و منکرات را بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه هر مسئله ای در مرحله سیاست گذاری، برنامه ریزی و اقدامی که در مسیر تحقق عدالت اجتماعی باشد معروف است، افزود: اگر ما در فقر، ظلم، ستم، تبعیض و... را مشاهده کردیم نشان دهنده وجود معروف در یک جامعه نبوده و اینها مصادیق منکر است.

امام جمعه قم با بیان اینکه عدالت اجتماعی امری فراگیری است و همه وجوه جامعه را تحت پوشش خود قرار میدهد، یادآور شد: اگر به قرآن کریم و کلمات نورانی اهل بیت نگاه کنیم مشاهده میکنیم که نسبت به عدالت اجتماعی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی بر روی اخلاق، فکر و عقیده جامعه اثرگذار است، بیان کرد: اگر در جامعه ای عدالت اجتماعی وجود داشته باشد عقاید ناپاک کمرنگ و کم فروغ میشود و عدالت اجتماعی در فکر، اخلاق و عمل تاثیرگذار است.

حسینی بوشهری با اشاره به 5 مرداد سالگرد نخستین اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 توسط آیت الله طالقانی گفت: قبل از انقلاب اسلامی در گوشه و کنار کشور به صورت محدود نماز جمعه برگزار میشد ولی شکوهی که امروز ما شاهد آن هستیم وجود نداشت.

 

نماز جمعه جایگاه تجلی عینی دین و سیاست

وی با بیان اینکه نماز جمعه جایگاه رفیع دارد و جایگاه تجلی عینی دین و سیاست است، افزود: نماز جمعه قرارگاه بزرگ فرهنگی جامعه اسلامی است و امروز شاهد برگزاری حدود 1500 نماز جمعه در سراسر کشور هستیم.

امام جمعه قم یادآور شد: یکی از پایگاه های مهمی که در ماندگاری انقلاب نقش اساسی داشته نماز جمعه است و در دوران دفاع مقدس با وجود تهدید دشمنان ملت سنگر نماز جمعه را ترک نکردند و به دشمن فهماندند که اهل ایستادگی و مقاومت بوده و در برابر دشمنان صحنه را خالی نمی کنیم.

وی با بیان اینکه نماز جمعه عامل اجتماع و وحدت امت اسلامی و مرکز دعوت به تقواست و محل بصیرت بخشی و آگاهی است، ادامه داد: ملت رشید و قهرمان ایران بر پیوندی که با انقلاب بسته اند استوار هستند.

حسینی بوشهری با گرامیداشت سالروز ارتحال آیت الله مشکینی امام جمعه فقید قم اضافه کرد: آیت الله مشکینی علم و عمل را در کنار هم داشت و در دوران مبارزات متحمل تبعید و زندان شد. پس از انقلاب نیز ریاست جامعه مدرسین و ریاست خبرگان رهبری را بر عهده داشت. خطبه های تاثیرگذار آیت الله مشکینی هیچگاه فراموش شدنی نیست و رهبری درباره ایشان فرمودند ایشان را باید جامع علم و عمل، جهاد و زهد، تشخیص و سلوک و مستقیم و بدون انحراف معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه آثار و تالیفات آیت الله مشکینی گنجینه گرانبهایی است که در اختیار فضلا و اساتید حوزه قرار دارد، گفت: 9 مرداد ماه سالگرد ارتحال آیت الله عبدالکریم حائری است و ایشان در دوران رضاخان نقش مهمی ایفا کرد و حوزه با عظمت امروز به خاطر تدبیر آن زمان ایشان است و امروز حوزه علمیه برای جهان اسلام نقش اساسی دارد.

عضو خبرگان رهبری با گرامیداشت آیت الله شیخ فضل الله نوری و طرفداری ایشان از مشروطه بیان کرد: ایشان به خاطر مقابله با غرب زدگان به دار آویخته شد و شیعه در راه رسالت خود شهید داده و همچنان شهید خواهد داد تا درخت تنومند اسلام محفوظ بماند.

وی به اجرای عملیات مرصاد بعد از قطعنامه 598 گفت: منافقان کوردل با همدستی صدام خواب فتح تهران را دیده بودند و سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب را اشغال کردند و تصور می کردند که تهران را فتح کنند؛ اینها سرکوب شدند و در نتیجه شرایط به گونه ای رقم خود که آنها پشیمان شدند.

مسؤولان خسته صحنه را ترک کنند

حسینی بوشهری به دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: علما، بزرگان، مردم و بازاریان نسبت به شرایط امروز دغدغه دارند ولی وقتی پای سخنان رهبری می نشینیم احساس آرامش می کنیم؛ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای فرمودند شرایط امروز خطیر است ولی بحرانی نیست و تاکیدکردند وقتی مشکلات به وجود می آید میتوان دو نوع برخورد داشت. یک نوع برخورد بر اساس کار و مسؤولیت و تلاش مضاعف بوده و برخورد دیگر یاس و ناامیدی است.

وی اضافه کرد: ایشان فرمودند کسانی که خسته هستند و احساس خستگی می کنند باید صحنه را ترک کرده و زمینه را برای دیگران باز بگذارند. رهبری همچنین تاکید کردند باید از زبان مسؤولان اقتدار نظام به گوش مردم برسد.

امام جمعه قم با اشاره به سخنان قاطعانه رئیس جمهور گفت: رهبری فرمودند این سخنان نشانه اقتدار ملت است که اگر جلوی صادرات نفت ما را بگیرند کس دیگری نیز نخواهد توانست نفت صادر کند. مردم را نباید شرطی کنیم که روزی قضایا را به برجام گره زده و روز دیگر آن را در گرو بسته اروپایی بدانیم.

 

به جای برجام و بسته اروپایی باید به ظرفیت های داخلی تکیه کنیم

وی تاکید کرد: به جای برجام و بسته اروپایی باید به ظرفیت های داخلی تکیه کنیم؛ ایشان فرمودند که ما سختی های دهه 60 را پشت سر گذاشته ایم و به فضل پروردگار عالم در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه رهبری فرمودند در مسائل اقتصادی باید فرماندهی واحد داشته باشیم، افزود: اینکه هر کسی از یک گوشه ای اظهار نظر کند ویرانگر است. باید رسیدگی به مشکلات بانک ها و بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد و مشارکت مردم مشهود باشد چرا که مردم بار سنگین انقلاب بر دوش آنهاست.

وی در خصوص برخورد با متخلفان و تاکید رهبری بر برخورد قاطعانه گفت: باید دولت اشراف لازم بر واردات و صادرات داشته باشد و ستاد مبارزه با تحریم با جدیت عمل کند.

امام جمعه قم تصریح کرد: نباید در خرمشهر، آبادان، بوشهر و دیگر مناطق مردم به خاطر آب اعتراض کنند؛ باید تدبیر داشته و مردم از مسؤولان انتظار همراهی دارند. باید مبارزه با فساد جدیت داشته و مسائل با مردم درمیان گذاشته شود چرا که مردم محرم ترین هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم ملت هوشمند، آگاه، بیدار تحت تاثیر القائات روزانه دشمن قرار نگرفته و با قامتی استوار آنگونه که سردار سسلمانی ها با دشمن سخن می گویند در مقابل آنها بایستند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdch6wn-.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما