يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 67073
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مطرح شد

ستاد مبارزه با احتکار در قم تشکیل شد

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، بر تشکیل ستاد مبارزه با احتکار کالاها در استان تاکید شد.
ستاد مبارزه با احتکار در قم تشکیل شد/ آغاز فعالیت کمیته مبارزه با فرار مالیاتی
ستاد مبارزه با احتکار در قم تشکیل شد/ آغاز فعالیت کمیته مبارزه با فرار مالیاتی
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

محمود سیجانی در ابتدای این جلسه با اشاره به مبارزه با احتکار در استان قم اظهار کرد: ستادی برای مبارزه با احتکار در استان راه اندازی می‌شود تا جلوی احتکار کالاها را در قم بگیریم، این اقدام براساس ابلاغ وزارت صنعت است تا با احتکار غلات شامل گندم و برنج و کالاهای اساسی از جمله روغن و مواد پروتئینی و مواد اولیه پتروشیمی مبارزه شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه پروانه بهره برداری معادن باید به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی پذیرفته شد، اما سیستم بانکی این پروانه را به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات قبول نمی‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: درخواست می‌کنم که سیستم بانکی استان، پروانه معادن را به عنوان وثیقه ترکیبی در کنار واحدهای مسکونی بپذیرد، این روند برای پذیرش محل واحدهای صنعتی به عنوان وثیقه تسهیلات وجود دارد.

 

ادامه پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در قم

سیجانی با اشاره به روند پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: هنوز 17 پرونده مربوط به این طرح در سیستم بانکی استان وجود دارد، برخی از این پرونده‌ها طی هفته گذشته به سیستم بانکی معرفی شدند.

وی ادامه داد: 17 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سال گذشته برگزار شد که این جلسات 185 مصوبه داشت و در چهار ماه امسال 16 جلسه این ستاد برگزار شد که این جلسات 226 مصوبه داشت. 160 مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، سال گذشته اجرا شد و امسال هم شاهد اجرای 148 مصوبه این ستاد بودیم.

 

مقابله با احتکار کالاها در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: با عدم عرضه کالا و احتکار در استان برخورد می‌کنیم، در استان قم واحدهایی داریم که حلقه وصل برای تولید در واحدهای دیگر هستند، اجازه نمی‌دهیم که بحران در عرضه کالاهای تولیدی در بازار به وجود بیاید و باید دستگاه‌های دولتی در این زمینه به سازمان صنعت کمک کنند.

سیجانی با اشاره به عملکرد کمیته نظارت طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: در چهاردهمین جلسه این کمیته از چهار واحد تولیدی در بخش صنعت بازدید شد که این واحدها 87 میلیارد ریال تسهیلات گرفته بودند، قرار بود در این چهار واحد 115 اشتغال مصوب به وجود بیاید، اما براساس بازدید صورت گرفته تنها 44 اشتغال در این واحدها به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: کمیته نظارت طرح رونق تولید استان قم در 14 جلسه از 77 واحد صنعتی بازدید کرد که این واحدها 1474 میلیارد ریال تسهیلات گرفته بودند، براساس بازدیدها سه هزار و 877 نفر تثبیت اشتغال در واحدها به وجود آمده بود و 196 نفر هم افزایش اشتغال در این واحدها داشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: اجازه افزایش قیمت تنها در صورتی داده خواهد شد که آنالیز قیمت و کار کارشناسی در کارگروه تنظیم بازار صورت بگیرد.

 

تشکیل کمیته مبارزه با فرار مالیاتی

سهراب امدادی فرد در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم اخذ مالیات از تولیدکنندگان استان قم اظهار کرد: برخی از تولیدکنندگان با وجود کمک اداره مالیاتی نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمی‌کنند، در نهایت براساس قانون باید با این افراد برخورد شده تا حقوق دولت حفظ شود.

وی ادامه داد: کمیته مبارزه با فرار مالیاتی در استان قم تشکیل شده است و در این کمیته به موارد بزرگ فرار مالیاتی رسیدگی می‌شود تا حقوق دولت و مردم را از افراد متخلف بگیریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم افزود: باید سامانه دستگاه‌های مختلف به سازمان مالیاتی وصل شود تا دیگر مالیات علی الحساب اخذ نشده و براساس مبادلات مالی، مالیات تعیین شود.

حسن آقاجانی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت دلار اظهار کرد: با وجود بالا رفتن روزانه قیمت دلار، اجازه افزایش قیمت به واحدهای تولیدی داده نشده است این در حالی است که افزایش قیمت دلار موجب افزایش قیمت تمام شده تولید کالاها می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش ارزش پول ، باید میزان پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی افزایش پیدا کند.

 

کمبود مواد اولیه پتروشیمی در بازار

ابوالفضل فرهانی در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان قم اظهار کرد: برخی از این واحدها در حال فعالیت هستند، اما مشکل تامین مواد اولیه دارند، دپوی مواد پتروشیمی را در کشور شاهد هستیم که موجب افزایش قیمت این مواد و نایابی آن شده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی‌ها مواد اولیه را به صورت کافی به بازار عرضه نمی‌کنند، این مساله مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی استان به وجود آورده است و دولت باید به این مساله ورود کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: به دلیل مشکل مواد اولیه، روند صادرات محصولات پلاستیکی استان به مشکل خورده است، باید تولیدکنندگان خرد قم با ایجاد تعاونی نسبت به خرید متمرکز مواد اولیه پتروشیمی اقدام کنند.

مهرداد غضنفری در بخش پایانی جلسه با اشاره به لزوم نظارت بر سیستم بانکی استان قم اظهار کرد: سیستم بانکی به دستورات بانک مرکزی توجه نمی‌کند که این مساله برای تولیدکنندگان مشکلاتی به وجود آورده است.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان قم، پویا است و مصوبات این ستاد براساس کار کارشناسی است، تشکل‌های خصوصی حضور پررنگی در جلسات ستاد دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: باید تولیدکنندگان استان به دنبال خرید مواد اولیه پتروشیمی از طریق تشکیل تعاونی باشند و از اختیاراتمان در استان برای حل مشکلات تولیدکنندگان استفاده می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم، ایجاد اشتغال است و با توجه به محدودیت منابع باید در پرداخت این تسهیلات دقت شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1xqe.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما