يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 67074
منبع : خبرگزاری فارس

ده‌ها هزار سفر و یک مُشت سنگ‌اندازی

قم نيوز : طبق آمار خود شرکت اسنپ، با وجود ممنوعیت تبلیغات محیطی تا کنون استقبال مردم از این سرویس درخواست اینترنتی خودرو در تداوم حیات آن نقش داشته‌ است.
ده‌ها هزار سفر و یک مُشت سنگ‌اندازی
ده‌ها هزار سفر و یک مُشت سنگ‌اندازی
به گزارش قم نیوز حکایت ناملایمتی‌های شهر قم با فعالیت اسنپ قصه تازه‌ای نیست. از همان روزی که اسنپ کارش را در این شهر آغاز کرد، همواره با مشکلاتی روبه‌رو بود و هر از چند گاهی خبرهایی به گوش می‌رسید؛ اخباری که ریشه بسیاری از آن‌ها به نارضایتی سازمان تاکسیرانی و اتحادیه اتومبیل کرایه برمی‌گردد و رقابت ناعادلانه‌ای که به تعبیر آن‌ها ناوگان نوپای اسنپ برای شرکت‌های تاکسیرانی فعال در این شهر ایجاد می‌کند.

از طرف دیگر، غیرقانونی بودن فعالیت اسنپ به دلیل نداشتن مجوز که همواره از سوی مقامات شهری مطرح می‌شود، از دیگر مواردی است که تیم اجرایی اسنپ در شهر قم هم با آن مواجه بوده‌اند.

این در حالی است که حسین هزارجریبی، یکی از مدیران ارشد منطقه‌ای اسنپ، بارها تاکید کرده است «این شرکت از زیرمجموعه‌های انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی به شمار می‌رود و از اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی مجوز فعالیت دارد. این اتحادیه زیرمجموعه‌ی اتاق اصناف ایران و در نهایت زیرمجموعه‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت است. بر اساس این مجوز، فعالیت اسنپ در سراسر کشور بلامانع است. همچنین طبق تاییدیه مرکز اصناف و بازرگانان ایران و دبیرخانه هیئت عالی نظارت، عرضه‌ خدمات از سوی تاکسی‌های اینترنتی بدون محدودیت جغرافیایی صورت می‌پذیرد. در واقع پروانه کسب‌و‌کار مجازی از اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی مطابق آئین‌نامه‌ و تبصره‌ماده ۸۷ قانون نظام صنفی اجازه‌ی خدمات‌رسانی در سراسر کشور را به اسنپ می‌دهد.»

با این همه انگار قرار نیست داستان مخالفت با فعالیت اسنپ در شهر قم پایان بپذیرد و اهالی تاکسیرانی ترجیح می‌دهند این تلخی بی‌پایان را ادامه دهند.

 

مردمی که می‌خواهند

آن‌طور که حسین هزارجریبی می‌گوید همچنان فعالیت اسنپ در این شهر با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است. با وجود اقبال بسیار خوب این سامانه اینترنتی در شهر قم و استقبال گسترده مردم، بعد از گذشت ۱۰ ماه از آغاز فعالیت اسنپ در این شهر، هنوز هم سازمان تاکسیرانی و اتحادیه اتومبیل کرایه معتقدند مردم شهر نیازی به اسنپ ندارند و می‌توانند از سیستم‌های حمل‌ونقل سنتی استفاده کنند.

طبق آمار خود شرکت اسنپ، با وجود ممنوعیت تبلیغات محیطی از سوی شورای تامین، تا کنون استقبال مردم از این سرویس درخواست اینترنتی خودرو در تداوم حیات آن نقش داشته‌ است. از طرفی با توجه به اینکه تعداد زیادی از اعضای شورای تامین شهر قم مخالف فعالیت اسنپ در این شهر هستند، منع تبلیغات از سوی آن‌ها تعجب‌برانگیز نیست.

با این همه طبق گفته هزارجریبی، همچنان فعالیت اسنپ در شهر قم ادامه دارد و این سامانه تلاش می‌کند خدمات حمل‌ونقلی خود را به بهترین شکل ممکن به مسافران ارائه دهد.

یکی از این تلاش‌ها راه‌اندازی قابلیت «تماس امن» به صورت آزمایشی در این شهر است با این قابلیت، راننده و مسافر شماره همراه یکدیگر را نمی‌بینند و تماس آنها از طریق یک شماره ثابت برقرار می‌شود.

 

مشکل از کجاست

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار قم معتقد است حضور اسنپ در این شهر کسب‌وکار سازمان تاکسیرانی را دچار رکود کرده و برای ارتزاق راننده‌های این سامانه مشکل‌ساز شده است.

هزارجریبی در توضیح این موضوع می‌گوید:« اسنپ پیش‌تر آمادگی خود را برای همکاری با رانندگان تاکسیرانی اعلام کرده است. این در حالی است که شرایط کار برای رانندگان تاکسی آسان‌تر از سایر افراد هم هست چرا که نیازی نیست این راننده‌ها گواهی عدم سوءپیشینه ارائه دهند و کارت تاکسیرانی این افراد عملا تاییدیه صلاحیت به حساب می‌آید. ما همیشه از اینکه بتوانیم با راننده‌های تاکسی همکاری کنیم استقبال کرده‌ایم، چراکه این افراد به طور تخصصی به این کار مشغول هستند و می‌توانند به بهترین نحو حمل‌ونقل مسافران را به انجام برسانند. با این وجود، ما همچنان شاهد کارشکنی‌ سازمان تاکسیرانی بوده‌ایم.»

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdoz09.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

اسنپ به سلطنت بی چون و چرا تاکسی ها پایان داد و مردم هم راضی هستند.
دیگر دعوا سر کرایه و بی ادبی برخی رانندگان و ... باعث ناراحتی مردم نمی شود.
چرا مسولان یک طرفه به قاضی می روند؟